سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۰۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
کتابخانه کوثر منطقه5 به مناسبت سالروز بزرگداشت صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی معروف به ملاصدار، برنامه مجازی «صدر المتألهین» را منتشر کرد.
بزرگداشت ملاصدرا در برنامه مجازی «صدرالمتألهین»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «صدر المتألهین» عنوان برنامه مجازی است که کتابخانه کوثر به مناسبت سالروز بزرگداشت ملاصدرا با مروری بر زندگی این دانشمند و فیلسوف بزرگ، در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.


صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی معروف به ملاصدرا و صدرالمتألهین فیلسوف شیعه ایرانی سده یازدهم هجری قمری و بنیان‌گذار حکمت متعالیه است؛ در تقویم رسمی کشور اول خرداد به نام روز بزرگداشت ملاصدرا این فیلسوف شیرازی نام‌گذاری شده است.


ملاصدرا با مطالعه و تسلط بر منابع و مآخذ مهم عرفانی و پذیرش و پردازش بسیاری از نظرات و آراء عرفا و حکمای الهی توانست تلفیقی منطقی و معقول و مبتکرانه در یک نظام جامعِ فکری ارائه دهد؛ او با تبحر و تسلطی که بر مباحث عقل نظری و حکمت نظری یافته، وارد مباحث عرفانی شده و آن‌ها را به هم مرتبط ساخته و از طرفی آنچه به مدد کشف و شهود برایش حاصل شده را مبرهن و مستدل کرده است.


علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این برنامه‌ مجازی می‌توانند به صفحه اینستاگرام کتابخانه کوثر به نشانی @khanefarhangayeh و فرهنگ‌سرای فردوس به نشانی @ferdos.farhangsaraa مراجعه کنند.


نظر شما