شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۶
کد خبر: ۱۱۶۲۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
کتابخانه علامه طباطبایی(ره) فرهنگسرای کار و تعاون برای بالا بردن سطح آگاهی و مطالعه شهروندان برای سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان سه کتاب خوب خردادماه 1400 را در قالب برنامه «کتاب خوب مردمان خوب» معرفی کرد.
سه کتاب خوب خرداد معرفی شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این برنامه با شعارکتاب خوب مردمان خوب و با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به شهروندان برگزارشده است.
کتاب حسنی میره به شهر قم، کتاب مصور و رنگی که برای گروه سنی «الف و ب» به چاپ رسیده، شرح سفر پسرکی به نام "حسنی" به شهر قم در قالب شعر بازگو شده است. «حسنی» همراه برادرش هرماه با کاروانی به شهر قم می‌رود. آن‌ها در آن جا به زیارت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران رفته، پس از آن با خرید هدایایی برای خانواده به شهر خود باز می‌گردند. این مجموعه به قلم مهرانگیز اشرف پور انتشارات زائر آستان مقدسه برای گروه سنی کودکان، منتشر شده است. همچنین؛  رادمرد: زندگی نامه ی شهید طیب حاج رضایی؛ در این کتاب آمده است عشق و علاقه ی طیب به امام حسین و اهل بیت(ع) باعث شد پس از گذراندن دوره ی جاهلیت و دفاع از رژیم پهلوی، راه درست را پیدا کند و با نهضت امام خمینی (ره) همراه شود. وقتی مزدوران رژیم از وی خواستند که علیه امام خمینی در دادگاه شهادت دهد و ادعا کند که از ایشان پول گرفته تا در قیام خونین 15 خرداد سال 1342 شرکت کند. این کتاب نوشته علی اکبر مسگر نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی است که برای گروه سنی نوجوانان منتشر شده است.
برای گروه بزرگسال پا به پای آفتاب نوشته امیررضا ستوده از انتشارات پنجره معرفی شده است. این کتاب دربردارنده گفته ها و ناگفته هايي آموزنده و تامل برانگيز از زندگي امام خميني،  بنيانگذار جمهوري اسلامي، به روايت اهل بيت و بستگان ايشان است. رواياتي بي نظير و خواندني كه شخصيت والاي بزرگ مرد انقلاب را از زواياي گوناگون به تصوير مي كشند، سيره نظري و عملي ايشان را بررسي مي كنند و راه و رسم زندگي مي آموزند.
کتابخانه علامه طباطبایی هر ماه سه کتاب خوب برای گروه های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان معرفی می کند.

نظر شما