يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۲۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
کتابخانه شیخ فضل‌اله نوری در برنامه مجازی «آیین پهلوانی میراث معنوی»، به گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به عنوان میراث اصیل ایرانی پرداخت.

گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ایبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتابخانه شیخ فضل‌اله نوری برنامه مجازی «آیین پهلوانی میراث معنوی» را به مناسبت 17 شوال سالروز فتح خیبر توسط مولا علی(ع) در جنگ خندق و گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای برگزار و در بستر شبکه‌های مجازی منتشر کرد.



ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای قدمت و پیشینه‌ای طولانی دارد و در بستر جهان بینی دینی، اسطوره‌های حماسی و سنت‌های اجتماعی ایران باستان شکل گرفته است. پس از ورود دین مبین اسلام آداب اسلامی با این ورزش عجین شد و با تاثیرپذیری از سرشت جوانمردی امام علی(ع) و با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی به مسیر خویش ادامه داد و اکنون به عنوان میراث اصیل ایرانی در جهان مطرح است؛ در برخی از دانش‌نامه های بین‌المللی از ورزش زورخانه‌ای به عنوان قدیمی‌ترین ورزش بدنسازی جهان یاد می‌شود.



علاقه‌مندان به ورزش باستانی می‌توانند با مراجعه صفحه اینستاگرام مجتمع فرهنگی هنری نور به نشانی @mojtama_farhangi_nour این برنامه مجازی را تماشا و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.


نظر شما