شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۸۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کتابخانه شیخ هادی نجم‌آبادی فرهنگ‌سرای معرفت به مناسبت سالروز واقعه هفتم تیر کتاب «روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی» را در برنامه «نور دانش» معرفی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتابخانه شیخ هادی نجم‌آبادی فرهنگ‌سرای معرفت در ویژه‌برنامه «نور دانش» این بار به معرفی کتاب «روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی» تألیف جعفر شیرعلی‌نیا پرداخته است.

این کتاب که در سال ۱۳۹۷ توسط نشر سایان منتشر شده است، روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله دکتر بهشتی است؛ از تولد او در دوم آبان ۱۳۰۷ تا شهادتش در هفتم تیر ۱۳۶۰ زندگی او پیش از پیروزی انقلاب فرازهای بسیار جذابی دارد که در اصفهان، قم، تهران و اروپا گذشته و پس از پیروزی انقلاب در شورای انقلاب، مجلس خبرگان قانون اساسی، حزب جمهوری، قوه قضاییه و همچنین بحث‌ها و مناظرات سیاسی نقش اصلی را به عهده داشته است. این دوران از زندگی دکتر بهشتی بسیار پرفراز و فرود و جذاب است و اوج تنش‌های سیاسی در این دوره تصویر شده و روایت دکتر بهشتی، موافقان و مخالفان او را می‌توانید در فصل‌های پس از پیروزی انقلاب ببینید. این کتاب برای اولین بار اسناد و تصاویر دیده نشده از زندگی و زمانه دکتر بهشتی و بخش مهمی از مذاکرات شورای انقلاب در سال‌های حساس پس از پیروزی انقلاب را در خود جای داده است.

علاقه‌مندان برای مشاهده برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگ‌سرای معرفت می‌توانند به صفحه اینستاگرام این مرکز به نشانی marefat.farhangsara مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۴۴۳۰۱۴۴۴ تماس بگیرند. 

نظر شما