دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۹۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
نشست مجازی «اقتصاد فرهنگ و سیاست‌گذاری در آن» به همت کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود.
نشست «اقتصاد فرهنگ و سیاست‌گذاری در آن» برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر،  به همت کانون اندیشه جوان در ادامه سلسله نشست های سیاست فرهنگ نشست مجازی «اقتصاد فرهنگ و سیاست‌گذاری در آن» برگزار می‌شود.
سخنرانان این نشست سینا کلهر و میثم مهدیار هستند.
اقتصاد فرهنگ از سویی در برگیرنده اقتصاد، با تمام مفاهیم آن و از سوی دیگر در برگیرنده فرهنگ و موضوع های مربوط به آن است. این عرصه نوید دهنده قابلیت های سرمایه گذاری، تولیدی و درآمدی کلان است. در اقتصاد فرهنگ، بی شک دیدی اقتصادی نسبت به فرهنگ ولی نه همه فرهنگ در تمام ابعاد آن وجود دارد. اقتصاد فرهنگ تحول سریعی را از زمان طرح آن در آغاز قرن بیستم طی کرده است. در طول این سال ها، مصادیق اقتصاد فرهنگ گاه پدیده های فرهنگی مانند هنر و موسیقی دانسته شده است که سابقه آنها به پیش از قرن ۲۰ باز می گردد و گاه سرگرمی های گوناگون، رادیو، تلویزیون، رسانه ها و هم اکنون اینترنت و بازی های رایانه ای و بسیاری از موارد دیگر جزو مصادیق اقتصاد فرهنگ دانسته شده اند.

امروزه نقش و اهمیت اقتصادی فعالیت‌های فرهنگی به یکی از شالوده‌های اساسی نظام اقتصادی تبدیل شده است. سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در فرایند تولید، توزیع و مصرف محصولات فرهنگی از مهم ترین وظایف مدیران فرهنگی در سطح جهان شده است. دولت‌ها نیز در اقتصاد فرهنگی و تولیدات محصولات فرهنگی دخالت دارند و ما در این نشست در پی میزان این دخالت و تاثیرات رویکرد اقتصادی دولت به فرهنگ هستم.

نشست مجازی «اقتصاد فرهنگ و سیاست‌گذاری در آن» یکشنبه ۱۳ تیرماه ماه ساعت ۲۱ در صفحه مجازی کانون اندیشه جوان نشانی @canoon_org برگزار کند.
نظر شما