شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۶۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کتابخانه علامه طباطبایی(ره) فرهنگسرای کار و تعاون برای بالا بردن سطح آگاهی و مطالعه شهروندان برای سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در قالب ویژه برنامه «کتاب خوب مردمان خوب» سه کتاب خوب مردادماه را معرفی کرد.
کتابخانه علامه طباطبایی سه کتاب خوب برای مرداد معرفی کردبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این برنامه با شعار «کتاب خوب مردمان خوب» و با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به شهروندان برگزارشده است.

کتاب قصه غدیر، که برای گروه سنی کودکان به چاپ رسیده، واقعه غدیر از طرق مختلف را نقل کرده است وبه حد تواتر رسیده است. یکی از کسانی که واقعه را نقل کرده و خود در آن مراسم بزرگ حضورداشته است زید بن ارقم است. یزیدبن حیان با دو نفر از دوستانش به ملاقات او می رود و می خواهد که خاطرات خود را از مصاحبت با پیامبر(ص) خود بر ایشان بازگو کند و یزید بن حیان ، به عنوان مهمترین خاطره داستان واقعه غدیر را بیان می کند که به شکل داستانی و روان و مختصر به آن پرداخته شده است.
این مجموعه به قلم نادر فضلی انتشارات نبا برای گروه سنی کودکان، منتشر شده است.

همچنین؛ کتاب ماه تنها در آسمان می شود؛ در این کتاب آمده است تاریخ، تمدن اسلامی ارزنده‌ ترین سهم را در غنای اندیشه و پیشبرد تمدن بشر داشته است. سهم نخبگان و برجستگان مسلمان در این زمینه به قدری چشمگیر است که چشم‌ پوشی از آن مانند انکار خورشید در روزی آفتابی است. در این میان، به ویژه، بیشترین سهم را ایرانیان داشته ‌اند؛ و نگاهی اجمالی به خطوط تمدن اسلامی، این نکته را به اثبات می ‌رساند. فلسفه، طب، ریاضیات، عرفان، تاریخ، ادبیات و... بیشترین تجلی خود را مدیون ایرانیان است. معرفی این بزرگان تمدن‌ ساز به نسل جدید، یکی از رسالت‌ های بزرگ اندیشمندان و هنرمندان است.
دفتر نشر فرهنگ اسلامی بر آن شده است تا با نشر داستان زندگی این بزرگان، پیشگام و آغازگر این رسالت بزرگ فرهنگی باشد. این کتاب نوشته فریبا کلهر از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی است که برای گروه سنی نوجوانان منتشر شده است.

برای گروه بزرگسال بر «مدار عشق» شرح احوال یاران امام حسین(ع) از انتشارات موعود عصر(عج) معرفی شده است. "کربلا" حکایت دلدادگی عاشقانی است که سر و جانشان را در آستان معشوق خود فدا کردند و راه و رسم وفاداری را جاودان ساختند. آنان بزرگ‌ مردانی بودند که در معرفت امام زمان خود به اوج رسیده و به روشنی دریافته بودند که امام، محور مدار هستی و مرکز منظومه عشق است؛ هرکس با او همراه شود، نجات می‌یابد و هرکس از او پیشی گیرد یا از او پس افتد، سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت.

"بر مدار عشق" نگاهی است گذرا به زندگی کسانی که پروانه‌وار برگرد خورشید وجود امام عشق، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گشتند تا کشته و آواره شدند.  در"کتاب حاضر نخست شرح حال مختصری از فرزندان امام حسین (ع)، فرزندان امام علی (ع)، فرزندان امام حسن (ع)، فرزندان جعفر بن ابی طالب (ع) و فرزندان عقیل گردآمده است. سپس اصحاب، یاران و خاندان امام حسین (ع) که در کربلا حضور داشتند به اختصار معرفی شده اند ."
کتابخانه علامه طباطبایی هر ماه سه کتاب خوب برای گروه های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان معرفی می کند.
کتابخانه علامه طباطبایی سه کتاب خوب برای مرداد معرفی کرد
نظر شما