دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۸۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
همزمان با فرارسیدن دهه اول ماه محرم، فرهنگ‌سرای خاوران میزبان بیست و هشتمین آیین تعزیه‌خوانی بوده و ۱۰ مجلس تعزیه اجرا می‌شود.
بیست و هشتمین آیین تعزیه خوانی در فرهنگ‌سرای خاورانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، اسماعیل قضات‌لو، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ از برگزاری آیین تعزیه‌خوانی همزمان با دهه اول ماه محرم در فرهنگ‌سرای خاوران خبر داد و گفت: تعزیه به عنوان شیوه نمایشی و آیینی ذکر مصیبت یکی از کهن‌ترین و ریشه‌دارترین شکل آیین‌ها و خرده روایت‌های نمایشی در ایران است که به علت ارتباط صمیمی و بی‌واسطه با باور‌ها و تفکرات عموم مخاطبان، جای خود را در تار و پود زندگی مردم باز کرده است.

وی ادامه داد: به‌منظور پاسداشت قیام خونین کربلا، ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین استقبال شهروندان از میراث غنی فرهنگی و هنری در زمینه آیین‌های نمایشی، برای بیست و هشتمین اجرای تعزیه‌خوانی برنامه‌ریزی‌شده است تا گروه شهید فلاحی به سرپرستی مرتضی نمکی برای به تصویر کشیدن گوشه‌ای از رشادت‌های سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش در این مراسم حضور یابند.

قضات‌لو ادامه داد: برگزاری تعزیه فرهنگ‌سرای خاوران، از سه‌شنبه ۱۹ مرداد  آغاز می‌شود و تا روز عاشورا ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند از ۱۹ تا ۲۸ مرداد مصادف با اول تا دهم محرم از ساعت ۱۸ به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم‌آباد، فرهنگ سرای خاوران مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 33015423 تماس بگیرند.
نظر شما