يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۷۹۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
«مهاجران» را در پرس تی‌وی ببینید؛
شبکه بین‌المللی پرس تی‌وی، مستند «مهاجران» را با نگاهی به وضعیت زندگی مهاجران افغانستانی در ایران در دست تولید دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قرهنگ و هنر، محمد تراب زاده کارگردان مستند «مهاجران» (Immigrants) درباره جزئیات این مستند که به مهاجران افغانستانی می‌پردازد توضیح داد: در این مستند به بهانه نگاهی به زندگی تعدادی از مهاجران افغانستانی موفق در ایران به حضور ۴۰ ساله این مهمانان در کشورمان و موفقیت‌هایشان می‌پردازیم.

وی اضافه کرد: مستند «مهاجران» نگاهی منصفانه دارد به زندگی مهاجران افغانستانی در ایران و امکانات مختلف آموزشی، بهداشتی، معیشتی و امنیتی که در اختیار آنها قرار گرفته است.

تراب زاده با اشاره به مهاجرپذیری ایران بیان کرد: ایران در طول ۴۰ سال گذشته پذیرای بیشترین مهاجران از کشورهای همسایه در حال جنگ بوده و علی‌رغم دست و پنجه نرم کردن همیشگی با تحریم‌های شدید، بهترین و بیشترین امکانات را در اختیار آنان قرار داده است.

کارگردان مستند «مهاجران» با اشاره به دستور اخیر مقام معظم رهبری، به خبرنگار مهر گفت: یکی از نقاط عطف مستند «مهاجران» پرداختن به دستور رهبر معظم انقلاب است که امکان تحصیل برای کودکان مهاجران غیرقانونی را هم در ایران فراهم آورده است.

تراب‌زاده یادآور شد: البته در این میان معضلاتی نیز وجود دارد که در مستند به این مسائل هم می‌پردازیم و سعی می‌کنیم موضوع حضور مهمانان افغانستانی در کشورمان را با دیدی واقع نگر و همه جانبه مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به ارتباطات و اشتراکات تاریخی و فرهنگی مردم ایران و افغانستان تصریح کرد: در مستند «مهاجران» به سراغ تعدادی از مهاجران افغانستانی در ایران می‌رویم که به موفقیت رسیده و مدارج بالای علمی را طی کرده‌اند.

به گفته کارگردان «مهاجران»، این مستند در مرحله تولید قرار دارد و در حال تصویربرداری است.

مستند «مهاجران» محصول سال ۲۰۲۱ شبکه بین‌المللی پرس تی‌وی است.
نظر شما