دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۹۰۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
همزمان با ایام شهادت پیامبر مکرم اسلام(ص)، کریم اهل بیت امام حسن مجتبی و حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام نفرات برگزیده مسابقه کتابخوانی «بصیرت حسینی» از سوی فرهنگ‌سرای اندیشه معرفی شدند.
نفرات برگزیده مسابقه کتابخوانی «بصیرت حسینی» معرفی شدندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مسابقه کتابخوانی «بصیرت حسینی» به همت کتابخانه اندیشه و با محوریت کتاب «زیبایی‌های عاشورا و سبک زندگی عاشورایی» از ۲۵ مرداد تا ۱۵ شهریور برگزار شد.

همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت پیامبر مهربانی‌ها، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام نفرات برگزیده این مسابقه معرفی شدند.

کتاب «زیبایی‌های عاشورا و سبک زندگی عاشورایی» نوشته محمد رحمتی شهرضاست که در انتشارات جوانان موفق منتشر شده و به ۴۰۰ نکته در حوزه قیام عاشورا می‌پردازد. این اثر با استفاده از منابع علمی و پژوهشی تلاش کرده است تا پیامدها و تاثیرات عمیق واقعه عاشورا بر زندگی بشر را مورد بررسی قرار داده و الگویی از این حادثه انسان‌ساز پیش‌روی جامعه بشری قرار دهد.

بیان زیبایی‌های وجود امام حسین (ع)، زیبایی‌های عزاداری، پیامدهای زیبای عاشورا و زیبایی‌های عاشورا در حدیث دیگران از جمله عناوینی است که در این کتاب بیان شده است.

با پایان مهلت شرکت در این مسابقه، بیش از ۱۹۰۰ نفر از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کرده و از این بین ۱۱۸۳ نفر پاسخ صحیح ارسال کردند. به قید قرعه ۱۰ نفر برگزیده شدند که اسامی آنان در ایام شهادت اهل بیت معصومین در پایان صفر به شرح زیر اعلام می‌شود.

1- مجید غفوری
2- فاطمه کریمیان
3- فاطمه حمیدی
4- محمد ابراهیم عامریان
5- زینب بنی تمیمی
6- لیلا زارع دربرزی
7- ویدا تقوی
8- اعظم فرح بخش
9- محمد جواد علیزاده
10- حمیده مجیدی
نظر شما