شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۹۱۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
مرحله اول داوری نخستین دوره پویش کودک، همدلی و کرونا انجام شد و در این مرحله ۱۴۹ اثر برگزیده شدند.
برنامه‌های پویش کودک، همدلی، کرونا در موزه‌هابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علی‌اکبر زین‌العابدین ـ دبیر پویش کودک، همدلی و کرونا ـ با تاکید بر این‌که این جشنواره غیررقابتی است و هر اثر، بنا به حداقل استانداردهای هنری، شرایط رده سنی و آثار، انتخاب می‌شود، گفت: در حال حاضر به مناسبت هفته ملی کودک آثار برگزیدگان در موزه‌های سینما (اکران ویدیوها)، موزه ملی (نمایشگاه نقاشی) و کاخ گلستان (نمایشگاه نقاشی) در حال برگزاری است و بازدیدکنندگان می‌توانند به صورت رایگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آن‌ها دیدن کنند.

وی افزود: در روز اختتامیه این پویش که روز چهارشنبه در موزه ملی ایران برگزار می‌شود، در هر شاخه پنج نفر و در مجموع ۲۰ نفر به عنوان برگزیدۀ برگزیدگان انتخاب می‌شوند که به آن‌ها مدال ایکوم ایران اهدا می‌شود. این مراسم برای هیأت داوران حضوری و برای شرکت‌کنندگان در پویش، به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش به نقل از ایسنا، همدلان این پویش در بخش عکس سیف‌اله صمدیان، رضا معطریان و فرهاد سلیمانی، در بخش نقاشی و تصویرگری فرشید مثقالی، شهناز زهتاب و نازنین آیگانی، ویدیو (فیلم کوتاه و انیمیشن) محمدرضا اصلانی، شادمهر راستین و رضا بهزادیان و در بخش نوشتن خلاق فریبا کلهر، فرمهر منجزی و احمد اکبرپور هستند.
برنامه‌های پویش کودک، همدلی، کرونا در موزه‌ها

از بین آثار داوری.شده، ۶۵ نقاشی از ۲۲۸ اثر، ۳۴ ویدیو از ۹۷ اثر، ۱۱ عکس از ۳۶ اثر و ۳۹ نوشته خلاق از ۱۲۷ اثر برگزیده شدند.

برنامه‌های پویش کودک، همدلی، کرونا در موزه‌ها

پویش ادبی و هنری کودک، همدلی و کرونا برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال در چهار بخش نقاشی، عکاسی و ویدیو (فیلم کوتاه) و نوشتن خلاق به راه افتاد. ایکوم ایران (کمیته ملی موزه‌های ایران) برگزارکننده این پویش و کانون توسعه فرهنگی کودکان مجری طرح است.




نظر شما