دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۹۴۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
مینو کریم‌زاده به تازگی در قالب کتاب «کی...؟ کو...؟» داستان زندگی در معرض خطر «عروس‌غاز» ها را برای کودکان بالای ۹ سال نوشته؛ گونه‌ای که در اطراف تالاب‌های ایرانی زندگی می‌کند و این‌روزها به خاطر شکارهای پیاپی در معرض انقراض است.
کتابی برای نجات تالاب‌های ایران
به گزارش پایگاه فرهنگ و هنر ،کتاب «کی...؟ کو...؟» یک جلد از مجموعه‌ ۱۱ جلدی «آهای، مواظب ما باشید!» است که زهره پریرخ دبیری آن را بر عهده داشته و به تازگی  در ۳۲ صفحه و با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روانه‌ بازار نشر شده است.

کریم‌زاده در این جلد، داستان پسری را روایت می‌کند که کنار جاده، تابلو به دست، ویلا اجاره می‌دهد. خانواده‌ای با او حرف می‌زنند و قرار می‌شود با خودرو این خانواده به سمت ویلا بروند. مازیار، راوی این داستان، وقتی داخل ماشین می‌نشیند، پرنده‌ای را داخل قفس می‌بیند؛ و این مساله سرآغاز شک‌ها و تردیدها است.

در این کتاب نیز مانند دیگر جلدهای مجموعه، در کنار داستان، اطلاعاتی از وضعیت زندگی این گونه‌ در معرض انقراض در فریدون‌کنار به مخاطب منتقل می‌شود، و در انتها نیز طی جدولی، اطلاعات و آمارهای مربوط به عروس‌غاز را می‌خوانیم.

فرشته جعفری‌فرمند تصویرگر، مجید کاظمی طراح گرافیک و علی خدایی ناظر هنری آن است.

این مجموعه در حال حاضر در تمام فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و همچنین در سایت عرضه‌ محصولات فرهنگی به نشانی shop.kpf.ir در دسترس علاقه‌مندان است.
نظر شما