پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۱۹۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۶
گزارش «شهر» از مجمع عمومي و انتخابات هيات مديره خانه تئاتر؛
مجمع عمومي و انتخابات هيات مديره خانه تئاتر شب گذشته در حالي برگزار شد كه مدير عامل اين تشكل صنفي بعد از ارائه گزارش ساليانه عملكرد هيات مديره دوره قبلي،نسبت به انتقادهايي كه از عملكرد خانه تئاتر شده به شدت واكنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار شهر ، در اين جلسه كه شب گذشته در تالاراصلي مجموعه تئاتر شهر با حضور بيش از 700  نفر از اعضاي خانه تئاتربرگزار شد،ايرج راد مديرعامل خانه تئاتر گزارشي را از عملكرد هيات مديره خانه تئاتر در سال 88 را ارائه داد .

وي بعد از قرائت اين گزارش طي صحبت‌هايي گفت:در جاهايي گفته شده بود؛بهتراست نحوه انتخابات هيات مديره خانه تئاتر به شكلي باشد كه نماينده هر انجمن در هيات مديره حضور داشته باشد كه متاسفانه به لحاظ قانوني اين شكل قابل اجرا نيست.

وي با اشاره به تركيب 7 نفره هيات مديره خانه تئاتر گفت : ما به اين نتيجه رسيديم كه هيات مديره خانه تئاتر فقط 7 نفر نيستند چرا كه ما در تمام جلسات خود از نمايندگان تمام انجمن‌ها دعوت مي‌كنيم تا در جلسات هيات مديره حضور داشته باشند.

راد ادامه داد : تمام افرادي كه در هيات مديره خانه تئاتر حضور دارند،مي‌توانند شهادت بدهند كه ما در جلسات خود فقط راي‌گيري نكرديم و سعي خود را كرديم، نظرات تك تك اعضا را بشنويم و متفق القول به يك نظر واحد برسيم.به نظر شما از اين شكل دموكراتيك تر امكان داشت كه نخواهيم آن را انجام بدهيم؟

مدير عامل خانه تئاتر با انتقاد از حضور كم نمايندگان انجمن‌ها در جلسات هيات مديره خانه تئاتر گفت : به دلابل قانوني كه به آن اشاره كردم امكان تغييرقانون انتخابات هيات مديره خانه تئاتر وجود ندارد . اما عاقلانه ترين راهي كه به نتيجه رسيديم اين بود كه جلسات هيات مديره با 25 نفر و با حضور نمايندگان تمام انجمن ها برگزار شود .

راد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با انتقاد از انتشار برخي مطالب در رسانه‌ها گفت:متاسفانه  در چند وقت اخير مطالبي در مطبوعات منتشر شده كه خانه تئاتر عملكرد مطلوبي نداشته و يك نهاد دولتي است.در حالي‌كه بايد گفت خانه تئاتر در اين سال‌ها با كمترين بودجه تمام تلاش خود را كرده كه بيشترين كارها را انجام دهد و اتفاقا در بسياري از موارد معترض بوده است.

وي خطاب به منتقدان عملكرد خانه تئاتر گفت:چرا مي‌گوييد خانه تئاتر دولتي است؟ما كه هميشه با مركز هنرهاي نمايشي در بسياري از موارد درگير بوديم،اين پولي كه به عنوان بودجه از سوي وزارت ارشاد هم به خانه تئاتر داده مي‌شود،حق قانوني ماست كه سال‌ها پيش توسط مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد.پس بدانيد كه ما به هيچ عنوان زير پوشش هيچ تشكيلاتي نيستم  و دريافت پول از دولت را حق خود مي‌دانيم و اگر بخواهيم اين پول را دريافت نكنيم پس بايد از چه كساني اين سرمايه تهيه شود؟

راد ادامه داد : عده اي از دوستان به ما اعلام مي كنند كه 20 درصد از ميزان فروش يا بودجه نمايش‌هاي به روي صحنه رفته به خانه تئاتر داده شود كه اين پيشنهاد به هيچ عنوان شدني نيست،چرا كه تئاتر ما به اندازه كافي از كمبود بودجه آسيب ديده است.چه برسد به اينكه 20 درصد از اين بودجه هم به حساب خانه تئاتر واگذار شود.

وي در مورد انتخابات هيات مديره خانه تئاتر هم گفت:اين‌كه تعدادي از كانديداها مسائلي را در زمان انتخابات مطرح و فضايي را فراهم مي‌كنند كه به فلان فرد راي بدهيم يا راي ندهيم و به معناي دقيق‌تر لابي‌هايي را ايجاد مي‌كنند مسئله ديگري است.اما متاسفانه اخيرا عنوان ديگري را كه در اينجا دوست ندارم به آن بپردازم مطرح شده كه به هيچ عنوان برچسب درستي نيست.مگر خانه تئاتر چقدر پول دارد كه دست به چنبن كارهاي عجيب و غريب بزند؟

راد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت:كساني كه مي‌گويند خانه تئاتر هيچ كاري را انجام نداده،بهتر است برويد و كتابي را كه عملكرد 10ساله خانه تئاتر را روايت كرده، مطالعه كنند.چرا فقط به خانه تئاتر انتقاد مي‌كنيد و ما را مي‌كوبيد؟ خانه تئاتر چگونه عمل كرده كه اين مقدار بايد مورد اتهام قرار بگيرد؟

وي خاطر نشان كرد : مگر خانه تئاتر چه بودجه و چه امكاناتي دارد كه اين چنين مورد نقد قرار ميگيرد و ما بايد بفهميم كه اين‌ها از كجا آب مي‌خورد.

راد خطاب به حاضران در مجمع گفت : من خواهش مي‌‌كنم آن چه را كه فكر مي‌كنيد درست است را انجام بدهيد و به فردي راي دهيد كه در هيات مديره حضور مستمري داشته باشد.

به گزارش شهر، در ادامه اين مراسم و بعد از معرفي كانديداهاي حضور در هيات مديره خانه تئاتر طبق راي گيري هاي به عمل آمده ،عزت الله انتظامي با مجموعه 427 راي ، ايرج راد با مجموع 379 راي ، محمد يعقوبي با مجموع 368 راي ، بهزاد فراهاني با مجموعه 288 راي ، حسين كياني با مجموع 273 راي ، كاظم هژير آزاد با 237 راي و آتيلا پسياني با مجموع 214 راي به عنوان اصلي هيات مديره و هوشمند هنركار با مجموع 210 راي ، خسرو احمدي با 205 راي و محمد امير يار احمدي با 197 راي به عنوان اعضاي علي البدل هيات مديره معرفي شدند .

همچنين طي آراي به دست آمده جواد اعرابي با مجموع 211 راي و مهدي قلعه با مجموع 150 راي به عنوان بازرس اصلي و علي البدل هيات مديره خانه تئاتر در دوره جديد انتخاب شدند .

***حاشيه ؛

- انتخابات هيات مديره خانه تئاتر به دليل شمارش دستي آرا تا نيمه هاي شب ادامه داشت .

- «علي رفيعي» از كانديداهاي حضور در هيات مديره خانه تئاتر بود كه به دليل حضور نيافتن در جلسه با تصميم حاضران در مجمع و بعد از جدل‌‌هاي فراوان نامش به همراه محمد بنايي ، محبوبه بيات ، فرهاد شريفي و محمد حاتمي از ديگر كانديداهاي حضور در هيات مديره به دليل حضور نداشتن در جلسه از فهرست كانديداها حذف شد.

نظر شما