شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۵۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
در قالب برنامه «کتاب خوب مردمان خوب» انجام شد
کتابخانه علامه طباطبایی(ره) فرهنگسرای کار و تعاون برای بالا بردن سطح آگاهی و مطالعه شهروندان برای سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در قالب ویژه برنامه «کتاب خوب مردمان خوب» سه کتاب خوب آبان ماه 1400را معرفی کرد.
معرفی کتاب توسط کتابخانه علامه‌طباطبایی فرهنگسرای کار و تعاونبه گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی فرهنگ و هنر، این برنامه با شعار«کتاب خوب مردمان خوب» و با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به شهروندان برگزارشده است.
کتاب 10 قصه از امام صادق(ع)، که برای گروه سنی کودکان به چاپ رسیده، برای گروه سنّی کودک تدوین شده و دربردارنده داستان‌هایی آموزنده ازامام ششم شیعیان، امام جعفر صادق (ع) است. 
قصه های این مجموعه همسایه مردم آزار، از تو حرکت، امام به من لبخند نزد، جام شیشه ای و معجزه، در خرابه های شهر، مردی در تنور آتش، مگسی که از خلیفه نمی ترسید، به دنبال خانه دوست، جدال در محله و آخرین سفاراست. همچنین؛ کتاب فهمیده رزمنده کوچک؛ در این کتاب به جنگ تحمیلی اشاره دارد .
 هدف اصلی این مجموعه بیان اهداف، فراز‌ها، خاطرات و همچنین وقایع اساسی و تأثیرگذار جنگ بوده است، بدون آنکه به دنبال تحلیل این وقایع باشد. این کتاب به تألیف شورای نویسندگان، پنجمین جلد از مجموعه‌ی تاریخ انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان است. 
این کتاب نوشته قاسم کریمی از انتشارات لک لک است که برای گروه سنی نوجوانان منتشر شده است.
برای گروه بزرگسال «درمحضر علامه طباطبایی (ره)» از انتشارات سماء قلم معرفی شده است. در این کتاب 665 پرسش اعتقادی، اخلاقی، فلسفی و عرفانی مطرح شده که تماماً از جانب علامه طباطبایی (ره) پاسخ داده شده است. با توجه به احاطه سوال کنندگان بر مباحث دینی، آنها تلاش کرده اند تا در برخی مواقع مثال های نقض مهمی بر دیدگاه های رایج برشیعه را مطرح کنند که با پاسخ های درخور توجه علامه مواجه شده اند.
کتابخانه علامه طباطبایی هر ماه سه کتاب خوب برای گروه های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان معرفی می کند.


نظر شما