دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۹۶۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
برنامه‌ «يك هفته با داستايفسكي» آغاز مي‌شود و با سخنراني‌ها و انتشار مقالات و يادداشت‌هايي ادامه دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر ، برنامه‌ «يك هفته با داستايفسكي» در روز شنبه (۱۵ آبان‌ماه) ساعت ۱۰ صبح با سخنراني  درباره‌ «داستايفسكي در ايران»، زهرا محمدي با عنوان «زنان در آثار داستايفسكي و مقايسه‌ آن با تالستوي»، آبتين گلكار درباره‌ «كودكان در آثار داستايفسكي» و مهدي يزداني‌خرم با عنوان «داستايفسكي وجدان معذب يك جهان بي‌وجدان» آغاز مي‌شود و در طول هفته با سخنراني‌ها و انتشار مقالات و يادداشت‌هاي ديگر صاحب‌نظران ادامه دارد.
 همچنين علاقه‌مندان مي‌توانند برنامه «يك هفته با داستايفسكي» را از اينستاگرام مركز فرهنگي شهركتاب به نشاني ketabofarhang@، كانال تلگرام
 bookcitycc@، پايگاه اطلاع‌رساني مركز فرهنگي شهر كتاب www.bookcity.org و صفحه‌ اين مركز در سايت آپارات پيگيري كنند. مركز فرهنگي و بين‌الملل شهركتاب با همكاري بنياد روسكي‌مير روسيه از روز شنبه (پانزدهم آبان) تا پنجشنبه (۲۰ آبان) برنامه‌ «يك هفته با داستايفسكي» را با حضور صاحب‌نظران و علاقه‌مندان برگزار مي‌كند تا زندگي، آثار و انديشه‌هاي او تحليل و بازخواني شود. در اين يك هفته از جنبه‌هاي ادبي، فلسفي، روان‌شناختي، اجتماعي، تاريخي و هنري به آثار داستايفسكي نگريسته مي‌شود و با برنامه‌هاي سخنراني، انتشار مقالات و يادداشت‌ها و فيلم‌ها تلاشي به منظور شناخت بيشتر اين نويسنده انجام و چرايي شاهكارهاي او تحليل و تبيين مي‌شود. 

داستايفسكي عميق‌ترين آثار ادبي جهان را در قرن نوزدهم نوشت و معرفت ما را از عالم انساني وسعت بخشيد. او برجسته‌ترين داستان‌نويس قرن نوزدهم است و نفوذش در عالم ادبيات نه تنها در كشور روسيه بلكه در سراسر جهان گسترش يافته و بر آثار نويسندگان بزرگ تاثير فراوان برجاي گذاشته است.
نظر شما