دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۹۷۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کتاب های « اصول و فنون مصاحبه» و «شیوه‌های اقناع و تبلیغ»در حوزه مرتبط با روزنامه نگاری تخصصی و علوم ارتباطات از انتشارات ساکو به چاپ دوم رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیل فرهنگ و هنر ،کتاب «شیوه‌های اقناع و تبلیغ» تألیف مشترک فرهاد حسنی گوهرزاد و محمدرضا فهمیزی از جمله آثار خوشخوان، روان و پایدار است که درک هر مخاطبی را از مفهوم اقناع و تبلیغ ساده می‌سازد و مفاهیم بدیهی و سازندة این حوزه را به آموزش کاربردی و عملیاتی تبدیل می‌کند.
کتاب از سه بخش که هر کدام دارای فصولی جداگانه است تشکیل شده و می‌تواند به عنوان متنی معیار در دسترس دانشجویان علوم ارتباطات و مطالعات رسانه‌ها به ویژه حوزه ارتباطات و تبلیغات قرار گیرد..
بر این اساس ،اقناع و تبلیغ را باید کانون برقراری ارتباطات مؤثر در طول تاریخ ارتباطات جمعی قلمداد کرد. واضح است که این واقعیت ما را در مسیر سه اندیشة ذیل قرار می‌دهد:
الف) اقناع به مثابه تبلیغ خود، دیگری و گروه
ب) تبلیغ به مثابه اقناع فرد، جمع و جامعه
ج) اقناع و تبلیغ به مثابه واقعیت‌های جایگزین

کتاب « اصول و فنون مصاحبه»  نیز تألیف محمدرضا فهمیزی است و  از اثار مرتبط با حوزه روزنامه نگاری است  .
در این کتاب آمده است : از طریق مصاحبه می‌توان اطلاعات منحصر به فرد، تخصصی، جالب و مستندی را که به راحتی به دست نمی‌آید، جمع‌آوری کرد. به‌علاوه زمانی که مصاحبه می‌کنید مهارت‌های ارزشمندی را نیز به مجموعه توانمندی‌ها و اطلاعات خود می‌افزایید که می‌تواند بعدها در زمینه‌های گوناگون به شما کمک کند. به همین دلیل موفق‌ترین رسانه‌ها، (به‌ویژه در حوزه نوشتاری)، آنهایی هستند که به این فن و هنر اهمیت بیشتری می‌دهند.


نظر شما