يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۲۰۰۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،اساس کار این نهاد فرهنگی را کتاب دانست و تاکید کرد تمام فعالیت های کانون بر مبنا و با محوریت کتاب شکل می‌گیرد.
کتاب؛محور برنامه‌های کانونبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، مهدی علی اکبرزاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم اهدای جوایز مرغک زرین این نهاد فرهنگی تصریح کرد: اساس کار همه فعالیت‌های کانون کتاب، کتاب و بازهم کتاب است و بقیه فعالیت‌های کانون بر مبنای تاثیر و تاثرات کتاب شکل می‌گیرد.

به گزارش ایبنا،اکبرزاده با اشاره به دلایل علاقه مردم به کانون گفت: بر همین اساس است که خانواده‌ها، کتاب‌های کانون را دوست دارند و آنها را به بچه‌هایشان معرفی می‌کنند یا در خارج از کشور کتاب‌های مرغک کانون شناخته شده‌اند و به آنها احترام می‌گذارند.

وی افزود: البته خانواده‌ها انتظار دارند که در کنار کتاب‌های خوب کانون، کتاب‌های خوب سایر ناشران فعال کودکان را هم ببینند و آنها را هم به بچه‌ها معرفی کنند. بنابریان ما، تلاش می‌کنیم با بررسی خرید بهترین کتاب‌های سایر ناشران، آنها را هم در میان کتابخانه‌های کانون جا دهیم. تا عرضه‌کننده بهترین کتاب‌های منتشره برای کودکان و نوجوانان باشیم و این بهانه‌ای است برای در کنار کتاب و یار مهربان بودن.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: یعنی اتفاق دیگری که کانون عهدار آن شده است، خرید بهترین کتاب‌های منتشره برای کودکان و نوجوانان با هدف قرار دادن آنها در کتابخانه‌های این نهاد فرهنگی است. این هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است و ما باید تلاش کنیم ماه و سال و زندگی‌مان بر مبنای کتاب و کتابخوانی باشد.

علی اکبرزاده تصریح کرد: قطعاً شما، به عنوان افرادی که دوستدار کتاب هستید متوجه شده‌اید که هر زمان خسته می‌شوید به سراغ کتاب می‌روید. هر کس هر طوری می‌تواند از کتاب لذت ببرد. این موجود (کتاب) همه جا به کمک ما می‌آید. چقدر خلاقیت‌ها از طریق همین کتاب‌ها فرصت بروز پیدا کرده‌اند. کودکان کتاب‌ها را به امانت می‌برند و از وجود آنها لذت می‌برند. ما باید این فرهنگ را ترویج دهیم.

مشاور سابق معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: حالا که کودکان کتاب‌ها را دوست دارند، باید آنها را با کتاب‌ها تغذیه کرد. کتاب‌ها نیاز به تبلیغ و توصیه ندارند. بچه‌ها همین طور که وارد مراکز کانون می‌شوند، به سرعت جذب آنها می‌شود. چقدر خوب است که در طول تاریخ کانون، این پیوستگی با کتاب حفظ شده و به مراکز و چاپخانه‌های کانون اهمیت داده شده است.

علی‌اکبرزاده تاکید کرد: مربیان کانون، باید آموزش‌های لازم را دیده و افرادی کتابشناس باشند. این طوری است که کانون هنوز زیبا و دلچسب است و هنوز بچه و خانواده‌ها آنها را دوست دارند.
نظر شما