شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۹
کد خبر: ۱۲۰۶۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
فرهنگ‌سرای اندیشه با مشارکت کانون ادبی زمستان مسابقه استعدادیابی «در آستانه» را برگزار و جمعی از هنرمندان جوان کشور را معرفی کرد.
برگزیدگان مسابقه استعدادیابی «در آستانه» معرفی شدندآستانه» را برگزار کرد. این مسابقه استعدادیابی با هدف شناخت و کشف استعدادهای فرهنگی و هنری، هدایت و پرورش آنان و ایجاد انگیزه در هنرمندان نسل جوان از چندی پیش فراخوان خود را در ۴ بخشِ شعر سپید، شعر کلاسیک، ترانه و خوانندگی (ایرانی و پاپ) به دبیری سجاد عزیزی آرام منتشر کرد و از علاقه‌‌مندان دعوت کرد تا در این رویداد ملی شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان در مرحله ابتدایی این مسابقه، آثار مکتوب و تصویری خود را در دو بخش شعر و ترانه و خوانندگی(سنتی و پاپ) به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند. پس از بررسی و داوری ۵۲۰ اثر رسیده از ۳۱ استان کشور پنج اثر از هر بخش برای حضور در مرحله نهایی انخاب شدند.

مرحله نهایی مسابقه استعدادیابی «در آستانه» با حضور ۵ هنرمند برگزیده هر بخش، هیئت داوران و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد، در این جلسه هنرمندان منتخب به صورت زنده و حضوری در برابر هیئت داوران اجرا کرده و در پایان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

داوران چهاردهمين جشنواره «در آستانه» در بخش‌های ادبیات آقایان محمدعلی بهمنی، محمدسعید میرزایی، عبدالجبار کاکایی و رشید کاکاوند بودند. همچنین آقایان محمدرضا چراغعلی، عليرضا وكيليی منش و ارسلان کامکار داوری بخش خوانندگی موسیقی ایرانی را برعهده داشتند و محمدرضا چراغعلي، مهدی یغمایی و حمید غلامعلی نیز داوران بخش موسیقی پاپ بودند.

نفرات برگزیده مرحله ابتدایی و نهایی چهاردهمین جشنواره «در آستانه» به شرح ذیل اعلام شدند:

برگزیدگان ابتدایی

الف- شعر کلاسیک
1- آمنه بیات
2- سیدمحمد خادمیان
3- سیدصادق خاموشی
4- مهدی دهاقین
5- محمدرضا فانی

ب- بخش ترانه
1- مینو ابراهیمیان
2- آرزو صمیمی
3- مصطفی فتحی
4- ناصر نامدار
5- شایان نعلبندی

ج- بخش موسیقی سنتی (ایرانی)
1- مسعود خسروی
2- محمدیاسرگل احمدی
3- احسان نظری
4- حسین نوریان

د- بخش موسیقی پاپ
1- سپهر پیرهادی
2- محمد رامزی
3- حامد سلطانی
4- امیر عباس‌زاده
5- اویس نیکنام

برگزیدگان نهایی

الف- بخش شعر کلاسیک
 آمنه بیات

ب- بخش ترانه
ناصر نامدار

ج- بخش موسیقی سنتی (ایرانی)
حسین نوریان

د- بخش موسیقی پاپ
امیر عباس‌زاده
نظر شما