شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۱
در گيري شديد بين باندهاي مواد مخدر و نيروهاي امنيتي مکزيک در شهري واقع در ايالت جنوبي "گوائررو" همچنان ادامه دارد.

به گزارش «شهر» از رويترز،در گيري شديد بين باندهاي مواد مخدر و نيروهاي امنيتي مکزيک در شهري واقع در ايالت جنوبي "گوائررو" همچنان ادامه دارد. در آخرين درگيريها در يک روز، 29 تن منجمله 2 آمريکايي کشته شدند.

در شهر " تولچينگو" نيز 6 پليس کشته شدند.در"آکاپولکو" نيز جسد 8  تن که برخي از آنها بطرق وحشيانه کشته شده اند، يافت گرديد.سر چهار تن از اين قربانيان از تنشان جدا شده بود. آکاپولکو يکي از بزرگترين شهرهاي تفريحي مکزيک است ولي در سال هاي اخير به صحنه برخوردهاي خشونت آميز باندهاي موادمخدر تبديل شده است.

در " جوداد هواررز" نيز يک آمريکايي و همسرش در اتومبيل خود مورد تير اتدازي قرار گرفته و جان باختند.

تابستان سال گذشته نيز هجده نفر در اين شهر در درگيري مسلحانه ميان قاچاقچي ها و ارتش کشته شدند.حکومت مکزيک که 3 سال است عمليات گسترده اي بر عليه باندهاي مواد مخدر ادامه ميدهد، به مناطقي که بيشترين قاچاق مواد مخدر در آنها انجام ميگيرد،50 هزار پرسنل نظامي اعزام کرده است. در حوادث خشونت بار ناشي از قاچاق مواد مخدر در مکزيک در طول 3 سال نزديک به 18 هزار تن کشته شده اند.

خشونت هاي باندهاي مواد مخدر در مکزيک موجب شده تا از مسافرت گردشگران خارجي به سواحل اين کشور که به "نگين اقيانوس آرام" معروف هستند، کاسته شود.

نظر شما