يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۱۲۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
اهالي هنر به علت وجود آسيب‌هاي اجتماعي مانند حضور معتادان متجاهر و كارتن‌خواب‌ها در اطراف تئاتر شهر و در ورودي آن، درخواست احداث حصار اطراف ساختمان تئاتر شهر را مطرح كردند.
درخواست اهالي هنر برای بررسي احداث حريم تئاتر شهربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،عضو شوراي شهر تهران درخصوص آخرين وضعيت درخواست اهالي هنر مبني بر احداث حصار اطراف تئاتر شهر گفت: شهرداري منطقه ۱۱ و سازمان زيباسازي متولي احداث حصار با نظارت شوراي شهر شدند. 
سيد احمد علوي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به درخواست اهالي هنر مبني بر احداث حصار اطراف تئاتر شهر، گفت: اهالي هنر به علت وجود آسيب‌هاي اجتماعي مانند حضور معتادان متجاهر و كارتن‌خواب‌ها در اطراف تئاتر شهر و در ورودي آن، درخواست احداث حصار اطراف ساختمان تئاتر شهر را مطرح كردند. وي با بيان اينكه به همين علت جلسه‌اي با حضور اعضاي كميته ميراث فرهنگي و گردشگري و كميته هنر شوراي شهر تهران، مسوولان سازمان زيباسازي، شهردار منطقه ۱۱، مسوولان تئاترشهر و تعدادي از هنرمندان برگزار شد، ادامه داد: مقرر شد تا شهرداري منطقه ۱۱ به همراه سازمان زيباسازي مسوول بررسي احداث حصار اطراف تئاتر شهر شوند و همه جوانب امر را بررسي كنند. رييس كميته ميراث فرهنگي و گردشگري شوراي شهر تهران با بيان اينكه پيشنهاد ما اين بود كه حصار به شكلي طراحي شود كه به هويت بصري تئاترشهر لطمه وارد نكند، تاكيد كرد: 
در كنار هويت بصري موضوع استفاده‌كنندگان از پارك دانشجو نيز مطرح است كه اين حصار نبايد مزاحمتي براي شهروندان جهت استفاده از پارك ايجاد كند. علوي با اشاره به درخواست اهالي هنر گفت: موضوع آسيب‌هاي اجتماعي تبديل به يك دغدغه براي آنان شده بود و اميدواريم احداث حصار بتواند از مشكلات موجود در اطراف تئاترشهر بكاهد. همچنين، روابط عمومي مجموعه گزارش داده كه اجراي دو نمايش در اين مجموعه آغاز شده است. 

بر اين اساس نمايش‌هاي «تا اشكستان» به كارگرداني حميد حرا و «ليليت» به كارگرداني محمدرضا شاه مردي از روز چهارشنبه اول دي ماه به ترتيب در تالارهاي اصلي و سايه مجموعه تئاتر شهر اجراي خود را آغاز كردند. «تا اشكستان» عنوان يكي از تازه‌ترين آثار نمايشي مجموعه تئاتر شهر به نويسندگي، كارگرداني و تهيه‌كنندگي حميد حرا و همراهي «گروه هنري سايه» است كه در ايام سوگواري شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در تالار اصلي تئاترشهر ميزبان مخاطبان است. نمايش «تا اشكستان» قصه «پدريوحنا» كشيش روشن ضميري است كه صومعه او در نزديكي شهر مدينه واقع شده است. 
اين كشيش مسيحي با مطالعه منابع اصيل مرتبط با حضرت عيسي مسيح(ع) از ظهور پيامبر خاتم آگاه شده، اما براي حفظ صومعه هم دغدغه‌هاي فراواني دارد. كشيش دچار تحير و سرگرداني شده كه بالاخره به مدينه برود يا نرود، اما بالاخره در شرايطي پيش‌بيني نشده، اسعد فرزندخوانده گوژپشت او راهي مدينه مي‌شود تا آخرين خبرها را براي او بياورد. اسعد ناخواسته در مدينه شاهد وقايع پرفراز و نشيب پس از رحلت پيامبر (ص) قرار گرفته و با كوله‌باري از خبرهاي عجيب نزد يوحنا بازمي‌گردد.

 يوحنا هم از شنيدن آن خبرها به گونه‌اي تحت تاثير قرار مي‌گيرد كه درنگ را جايز نمي‌شمارد و شبانه با نزديكان خود به سمت مدينه حركت مي‌كند، اما...  نمايش «تا اشكستان» از تاريخ ياد شده تا روز شانزدهم دي ماه هر روز ساعت 19 به مدت زمان 95 دقيقه در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر ميزبان مخاطبان است. نمايش «ليليت» به نويسندگي و كارگرداني محمدرضا شاه مردي هم يكي از آثار نمايشي جديد مجموعه تئاتر شهر است كه از روز اول دي ماه در تالار سايه تئاتر شهر به صحنه رفت. اين اثر نمايشي در ايام برگزاري هفدهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت در بخش‌هاي نمايشنامه‌نويسي، كارگرداني و بازيگري و نمايش برگزيده به عنوان يكي از آثار موفق اين رويداد معرفي شده است. در خلاصه نمايش «ليليت» كه با بازي منصور صوفي و مهناز رودساز به صحنه مي‌رود، آمده است: بورا و ليندتا دلبسته و عاشق هم در يوگسلاوي بزرگ بودند. اما جنگ داخلي آنها را در مسير ديگري قرار داده است. ساعت 15: 19 به مدت زمان 75 دقيقه در تالار سايه ميزبان تماشاگران تئاتر است.
برچسب ها: اهالي هنر ، اهالي هنر
نظر شما