شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۲۱۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۸
برنامه پخش، اكران و فروش فيلم «طهران تهران» (داريوش مهرجويي-مهدي كرم‌پور) در اختيار معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري قرار گرفت و اكران اين فيلم از فردا در گروه سينما آزادي آغاز مي‌شود.

 دكتر «محمدعلي حسين نژاد» تهيه كننده فيلم «طهران،تهران» با بيان اين مطلب به خبرنگار شهر گفت: از امروز نصب و پخش بنرها و تبليغات شهري اين فيلم صورت گرفته و آنونس فيلم هم براي پخش تلويزيوني آماده است.

تهيه كننده فيلم «طهران،تهران» در خصوص موارد اصلاحيه فيلم گفت: پيش از اين از سوي معاونت سينمايي ارشاد گفته شده بود،چند ديالوگ فيلم بايد حذف شود، كه با چند اصلاحيه اين كار انجام شد و حداقل حذفيات بر فيلم اعمال شد؛ جا به جايي چند سكانس مشكل را حل كرد.

وي در خصوص پخش و فروش فيلم افزود:براي پخش و فروش جهاني فيلم برنامه وسيعي با مديريت بنده تدارك ديده بوديم كه معاونت هنري شهرداري تهران برنامه امور پخش، اكران وفروش فيلم را برعهده گرفت و همه برنامه‌هاي مربوط به اين امر از سوي دوستان در معاونت هنري انجام مي‌گيرد.تا پيش از اين درگير كارهاي پخش و فروش فيلم بودم اما الان كپي فيلم را بايد آماده كنم تا فيلم از فردا در گروه سينما آزادي اكران شود.

دكتر حسين نژاد در خصوص سه گانه‌اي كه قرار بود يك بخش از آن فيلم را سيف الله داد بسازد، عنوان كرد:سه طرح كه قرار بود هر كدام توسط شخصي ساخته شود به سرانجام نرسيد و با ادغام دو طرح يك فيلمنامه كامل و واحد نوشته شد كه بعد از پايان مراحل نهايي نگارش، يك فيلم سينمايي مستقل ساخته خواهد شد. هنوز عوامل و نام اين طرح مشخص نيست.

تهيه كننده اين فيلم در خصوص اكران «طهران،تهران» در جشنواره‌‌هاي خارج از ايران گفت:در 25 جشنواره خارج از ايران برنامه‌ريزي كرديم و به دنبال فروش گسترده فيلم بودم اما برنامه ريزي‌ها متوقف شد و حالا پخش و فروش فيلم دست تهيه كننده و كارگردان نيست. با اين حال معتقدم كه فيلم به خاطر جنبه هاي ويژه‌اي كه از نظر سينمايي دارد، در داخل و خارج از ايران بازتاب‌هاي خوبي خواهد داشت.

لازم به ذكر است فيلم «طهران تهران»  به كارگرداني داريوش مهرجويي و مهدي كرم‌پور از آخرين محصولات سينمايي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران است كه در جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر با استقبال گسترده مخاطبان همراه شد.

پانته‌آ بهرام، قربان نجفي، مهتاج نجومي، اكبر مشكاتي، غلامرضا نيكخواه، كتايون امير ابراهيمي، علي عابديني، پرويز و ثريا نوري، فريده سپاه منصور، مينو صابري، اردشير كاظمي، رحمان حسيني، نيكي نصريان و مهدي طالب‌زاده و فاطمه فردين  از جمله بازيگران اين فيلم بوده اند.

نظر شما