شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۱۹۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
آیین رونمایی و معرفی کتاب «دردسر دوست‌داشتنی» چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین رونمایی و معرفی کتاب «دردسر دوست‌داشتنی» با حضور حسین سروقامت نویسنده کتاب، مسعود پیرمرادیان مدیر نشر معارف، علی محمدی مدیر مؤسسه ادبستان سواد رسانه و شیوا مقدم رییس فرهنگ‌سرای خانواده چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد.

در ابتدای مراسم شیوا مقدم رییس فرهنگ‌سرای خانواده با خوانش بخش‌هایی از کتاب گفت: در نشست‌های معرفی و رونمایی کتاب نگاه اقتصاد فرهنگی داریم. معرفی کتاب خوب به عنوان یک کالای فرهنگی باعث تغییر ذائقه و گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج خرید کالای فرهنگی می‌شود.

مقدم اضافه کرد: عدالت گفتاری، قلم روان و دغدغه‌مند نویسنده کتاب و ارسال پیامک‌ها بسیار جالب و آموزنده است. در تمامی این پیامک‌ها آسیب‌هایی که در پی بی‌توجهی آقایان به زندگی وارد می‌شود، مورد توجه قرار گرفته و ویژگی‌های زنان بسیار خوب و زیبا معرفی و بیان شده است. همچنین توجه به زن و زنانگی، فهم عمیق از فرهنگ و سنت‌های ایرانی، دغدغه‌مندی بر اساس مسئولیت نسبت به ارتقای فرهنگ ایرانی در کتاب «دردسر دوست‌داشتنی» کاملاً مشهود است.

در ادامه مسعود پیرمرادیان مدیر نشر معارف گفت: کتاب «دردسر دوست‌داشتنی» دارای محتوایی اثرگذار است. این کتاب همانند سایر آثار نویسنده، یک روایت است که سعی کرده کلمات و عبارات را به همان فرمی که بیشترین تأثیر را بر دل و جان فرزند خویش می‌گذارد، مطرح کند.  

همچنین علی محمدی مدیر مؤسسه ادبستان سواد رسانه با اشاره به چهره قدرت گونه فرهنگ، از صنایع فرهنگی به عنوان بستر قدرت‌نمایی فرهنگ یاد کرد و با تشریح رویکردهای فرهنگی و اجتماعی به صنایع فرهنگی، مطالعه کتاب «دردسر دوست‌داشتنی» را به خاطر توصیه همسران به رفتار عادلانه و رفتار ارزشی نسبت به یکدیگر، موجب تقویت بعد فردی سرمایه فرهنگی دانست. 

در این مراسم حسین سروقامت نویسنده کتاب «دردسر دوست‌داشتنی» گفت: در این کتاب خود را در جایگاه پدری که پسر خود را به تازگی روانه خانه بخت کرده، در بخش‌هایی به تعداد روزهای سال یعنی ۳۶۵ روز نکاتی را درباره ازدواج، این دردسر دوست‌داشتنی برای پسر خود نوشته‌ام.

نویسنده کتاب در ادامه گفت: مقصود من از این نام چیست؟ کدام دردسر است که چنین پشت سر آن صفحه بگذارند و حرف بزنند، و باز هم این همه مشتاق داشته باشد؟ با پسرهای جوان هستم؛ باور کنید گریزی از آن نیست. اگر عاقلانه بیندیشیم و دوراندیشانه تدبیر کنیم، دست ما را می‌گیرد و می‌برد وسط عرصه زندگی؛ بی‌جهت نیست که گفته‌اند زن و زندگی! ازدواج فرصت سازندگی است. زندگی با آن نیمه دیگر آدمی! که اگر نبود، جوان چیزی کم داشت. نه؛ اصلاً خودش کم بود. او که می‌آید، تازه اندازه می‌شود. این دردسر با او دوست‌داشتنی می‌شود و این زندگی با او رنگ و لعاب می‌گیرد.

وی در پایان ضمن خوانش بخش‌هایی از این کتاب گفت: خواندن این کتاب به همه جوانانی که در آستانه آغاز زندگی مشترک هستند پیشنهاد می‌شود چرا که می‌توانند از نکات این کتاب استفاده کنند. 

کتاب «دردسر دوست‌داشتنی» اثر حسین سروقامت با شمارگان دو هزار نسخه در ۲۱۹ صفحه از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

سروقامت نویسنده و مؤلف کتاب‌های متعددی از جمله «سبک‌بالی و سبک‌باری؛ چهل شیوه خلاق در زندگی عالمان شهر اخلاق»، «جوانی در ۱۸۰ ثانیه»، «هفت جلوه حسن»، «غدیر؛ پیوند آسمان و کویر»، «راهی است راه عشق»، «شرح اسم ماه»، «جذبه مشرقی» و... است. 

در پایان با حضور سخنرانان و مهمانان برنامه، کتاب «دردسر دوست‌داشتنی» رونمایی شد. 
مطالب مرتبط
نظر شما