يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۵۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
علی عطایی مدیر امور هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و هنرمند و فعال عرصه نمایش در نشستی در شبکه چهار سیما گفت: جشنواره تئاتر فجر باید برآیندی از تئاتر کل کشور باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علی عطایی مدیر امور هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و هنرمند و فعال عرصه نمایش در برنامه‌ای که یکشنبه ۲۴ بهمن ماه در شبکه چهار سیما روی آنتن رفت، درباره سطح کیفی جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: جشنواره به مرور دچار افت سطح کیفی شده است که بخش مهمی از این افت متأثر از فضای کلی تئاتر ماست. تئاتری که زیرساخت‌های لازم را ندارد، آموزش صحیح ندارد، بودجه مناسب ندارد، نقشه راه ندارد و تکلیفش مشخص نیست.

وی اضافه کرد: متاسفانه حالا جشنواره به صورت انجام وظیفه و رفع تکلیف اجرا می‌شود و هیچ تاثیری بر فضای کلی تئاتر ندارد. جشنواره باید از قیمومیت صرف دولتی خارج شود و به سازمانی مردم‌نهاد یا انجمن‌های صنفی خانه تئاتر واگذار شود. 

عطایی تصریح کرد: جشنواره باید برآیندی از تئاتر کل کشور باشد و همه استان‌ها و شهرستان‌ها بتوانند از آن به عنوان محملی برای گفت‌وگو و تبادل نظر استفاده کنند. اینجا تئاتر باید به عنوان هنر اندیشه و گفت‌وگو، به عنوان مادر همه هنرهای نمایشی دیگر به رسمیت شناخته شود، تکلیفمان با آن روشن بشود، قدر دانسته شود و در همه شئون آن با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری آگاهانه و هوشمندانه همراه باشد. در غیر این صورت هر حرفی بیهوده است.

نظر شما