دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۲۲۶۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
وزیر ارشاد در اختتامیه «لیگ سرود»:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه اولین دوره «لیگ سرود» گفت: هنر سرود یکی از محصولات انقلاب اسلامی است اما در دو دهه بعد کم‌فروغ شد تا اینکه با شروع دهه ۹۰ و دستور رهبر انقلاب، اوضاع سرود رونق گرفت.
سرود در دهه ۹۰ و با دستور رهبر انقلاب پررونق شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، اختتامیه اولین دوره لیگ سرود، کاری از موسسه ماوا روز جمعه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ در پردیس تئاتر تهران با حضور وزیر ارشاد، مسئولان فرهنگی و دست‌اندرکاران این رویداد فراگیر، برگزار شد. 

به نقل از فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد نیز ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران این برنامه گفت: خوشحالم در این جمع پرنشاط حضور دارم. تشکر می‌کنم از دست اندرکاران این رویداد باشکوه که صدهزار نفر عضو در کشور دارد. هنر سرود یکی از محصولات انقلاب اسلامی است و از اول تا پایان جنگ از مهمترین فضاهای هنری برای بچه‌ها بود. ما دهه شصت بخاطر داریم که سرود بسیار مورد توجه بود و روایتی کلی از جامعه بود. اما در دو دهه بعد کم‌فروغ شد تا اینکه با شروع دهه ۹۰ و دستور رهبر انقلاب، اوضاع سرود رونق گرفت. 

وی افزود:  برای آقای حسنی آرزوی سلامتی دارم و تشکر می‌کنم برای پیگیری این امر مهم. از ماه گذشته دفتر سرود را در معاونت هنری وزارت ارشاد تاسیس کردیم.  همین الان در یازده استان به صورت رایگان خدمات سرود داریم و در مناطق کم برخوردار این کار در حال انجام است. ان‌شاءالله شاهد پرشکوه‌تر شدن سرود در کشور باشیم.
سرود در دهه ۹۰ و با دستور رهبر انقلاب پررونق شد

پس از سخنان وزیر محترم ارشاد گروه «نسل جدید» برنامه ای دیگر را به اجرا گذاشتند که به همان نسبت برنامه اولشان، مهمانان حاضر در اختتامیه لیگ سرود را غافلگیر و بانشاط کرد.

اجرای قطعه «غدیر» به خوانندگی علی‌اکبر قلیچ بخش بعدی مراسم اختتامیه بود. و در نهایت نوبت به معرفی گروههای برتر سرود اولین دوره لیگ سرود کشور رسید.

گروه سرود «رایت الهدی» موفق به کسب مقام سوم و دریافت جایزه نقدی هفتاد میلیون ریالی شد.

گروه سرود «طاها» از استان اصفهان موفق به کسب مقام دوم و دریافت جایزه نقدی هشتاد میلیون ریالی و حمایت برای تولید دو سرود شد.

گروه سرود «رهروان شهدا» از استان تهران به مقام قهرمانی اولین دوره لیگ سرود کشور رسید تا جایزه نقدی یکصد و بیست میلیون ریالی و حمایت ساخت یک ویدیوکلیپ سرود را دریافت کند.

نظر شما