دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۲۲۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۱
هيات دوستي کودکان ايراني و سوئدي در پايان هفته دوستي کودکان ايران و سوئد با کاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران در استکهلم ديدار کردند و به تشريح برنامه‌هاي هفته دوستي کودکان دو کشور پرداختند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، هفته دوستي کودکان ايراني و سوئدي روز 24 اسفند به کار خود پايان داد.

در ميهماني سفارت ايران در سوئد، مرتضي حيدري مدير هماهنگي امور استان‌هاي کانون در باره روش‌هاي کانون براي پرورش خلاقيت‌هاي کودکان و نوجوانان توضيحاتي ارايه کرد.

کياني رييس اداره روابط فرهنگي ايرانيان خارج از کشور که به عنوان نماينده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گروه اعزامي را همراهي مي‌کرد در اين ميهماني پيرامون اهداف برگزاري اين نوع هفته‌هاي دوستي در خارج از کشور مطالبي بيان کرد و خواستار ارتباط بيشتر سفارت با انجمن‌هاي دوستي جهت تقويت روابط دو جانبه شد.

وي از اداره کل فرهنگي ايرانيان خارج از کشور به‌عنوان بازوي اجرائي سفارتخانه‌ها در خارج از کشور و دستگاه‌هاي فرهنگي در داخل، جهت تقويت اين ارتباطات در سطح بين‌الملل دانست.

هفته دوستي کودکان ايران و سوئد در استکهلم آخرين برنامه کانون از اين دست در سال 1388 بود که در آن 233 عنوان کتاب‌هاي فارسي، انگليسي، کتاب‌فيلمِ‌ آموزش زبان فارسي، کتاب‌هاي کانون زبان ايران و40 عنوان از سرگرمي‌هاي سازنده کانون، 30 عدد از آثار تصويرگري کتاب‌هاي کودک کانون و مجموعه‌اي از آثار عكاسي و نقاشي كودكان به نمايش گذاشته شد.

کودکان سوئدي از اين برنامه به صورتي گسترده بازديد کردند و در کارگاه‌هاي هنري مربيان کانون نيز در  رشته‌هاي نقاشي، سفال‌گري، کلاژ، ساخت قاب با آيينه و سفال و مهره‌هاي فيروزه ايراني و آموزش خطوط معقلي، بازي‌هاي دسته جمعي، سرگرمي‌هاي آموزشي براي معرفي معماري اسلامي، کاغذ و تا، صورتک‌سازي، نقاشي با موضوع پيام صلح براي کودکان جهان و کودکان ايران و سوئد در رول‌هاي کاغذي و نمايش خلاق شرکت کردند.

معرفي نسل جديد عروسک‌هاي دارا و سارا، کتاب‌هاي گويا و كتاب‌هاي الكترونيك کانون براي اولين بار در يک کشور خارجي، نمايش فيلم بارون مياد جرجر و شکوه تخت جمشيد و اجراي قصه پير چنگي با همراهي ساز و آواز از ديگر برنامه‌هاي اين هفته دوستي در شهر استکهلم پايتخت سوئد بود.

نظر شما