شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۲۳۳۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
در دیدار با کارکنان فرهنگسرای رسانه مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درآستانه خجسته سالروز میلاد امام عصر(عج) در دیدار با کارکنان فرهنگسرای رسانه ضمن اشاره به اقدامات این سازمان در کلان شهر تهران به عنوان الگوی جهان اسلام گفت: تفکر و اندیشه محور فعالیت‌های فرهنگی باشد.
امرودی: تفکر و اندیشه محور فعالیت‌های فرهنگی باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 25 اسفند) و درآستانه خجسته سالروز میلاد امام عصر(عج) با رئیس و کارکنان فرهنگسرای رسانه و پایگاه خبری فرهنگ و هنر دیدار و گفت و گو کرد.
در ابتدای این مراسم مهدی شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه ضمن خوش آمد‌گویی و تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد مبارکه و فرخنده نیمه شعبان؛ به ارایه گزارشی از فعالیت فرهنگسرای رسانه در طول یک سال گذشته پرداخت.
در ادامه امرودی گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جمله نهاد هایی بود و هست که در فضای کرونایی  فعالیت چشمگیری داشت؛ وی نتایج این فعالیت ها را در وهله اول  عنایت خداوند و بعد نتیجه زحمت همکاران دانست.
وی درباره اهمیت گزارش دهی در بیان و مشاهده فعالیت های سازمانی تصریح کرد: شاید به نظر نرسد ولی زمانی که تمامی اقدامات و برنامه ها را کنار هم و در یک قالب علمی و درست مشاهده می کنیم معلوم می شود که به چه میزان کارها و اقدامات ارزشمند صورت گرفته است و کمتر روزی بوده است که در این دوران همکاران تلاش و فعالیت نداشته و کاری اتفاق نیافتاده باشد.

امرودی همچنین درباره معیار و ملاک های ارزیابی صحیح از منظر دینی و روایات ائمه معصومین (س) گفت: هرکس بهترین ارزیاب و مقیاس کار خود است و بنابر تعبیر امیرالمومنین حضرت علی (ع) «هرکس خودش را بهتر از دیگری می شناسد.»
وی با بیان اینکه تفکر و اندیشه باید اساس فعالیت فرهنگی باشد تصریح کرد: در این دو سال به خیلی از اقدامات دست پیدا کردیم، راه اندازی فرهنگسرای سیار، توجه به بیانات رهبری و عملیاتی کردن آن در اقدامات و فعالیت های سازمان فرهنگی هنری از جمله این موارد است.
 
حجت الاسلام امرودی ضمن اشاره به روایتی دیگر در خصوص اهیمت محور قرار دادن خدمات فرهنگی و بهره مندی از فضای موجود برای تحقق اهداف والای انسانی و اسلامی سازمان خاطر نشان کرد: حواسمان باشد قرار نیست شغل  طعمه باشد و روایت است که این شغل و جایگاه یک امانت است که باید از آن برای رسیدن به هدف متعالی استفاده شود و دریافت حقوق در مرتبه بعدی باشد تا دریافت مزد هم حلال باشد.

امرودی: تفکر و اندیشه محور فعالیت‌های فرهنگی باشد

رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص «اهمیت محتوا در فرهنگ» اشاره کرد  و افزود: سازمان فرهنگی هنری امروز به عنوان پیشرو تولید محتوا در فرهنگ و حرکت جریان ساز نقش بی بدیلی ارایه کرده است.  
وی تصریح کرد: بر همین اساس تمام امکانات و ظرفیت های سازمان فرهنگی زمانی  ارزشمند است که بر اساس محور اندیشه و تفکر صحیح  قرار گیرد . اگر در این ظرفیت ها دین و انسانیت ریخته شود اخلاق تولید می شود ولی اگر در داخل آن بی دینی ترویج شود فرهنگسرا می شود دارالاشیطان.
رئییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به جایگاه هرکدام از عناوین خانه ، مدرسه محله و مسجد گفت:  نقش و ماموریت هرکدام در جای خود محترم و ارزشمند است.
امرودی در ادامه موضوع آرامش در محیط کار فرهنگی و امنیت کارکنان سازمان را از ضروریات برشمرد و اظهار داشت: کارکنان یک سازمان فرهنگی برای تولید محتوا و ایجاد ارزش افزوده باید در محیط و شرایطی آرام کار کنند چراکه بالاتر از عدالت نداریم و ایجاد امنیت برای تحقق عدالت ضروری است.
وی دو عنصر امنیت و سلامت را برای ایجاد زیست مومنانه در کلان شهر تهران به عنوان الگوی جهان اسلام برشمرد و افزود: اخلاق، ذهن، اقتصاد، انتظامات وهمچنین سلامت اجتماع، سلامت روانی و معنوی از پارامترهایی است که باید به آنها در شهر تهران توجه ویژه داشت.         
امرودی: تفکر و اندیشه اساس فعالیت‌های فرهنگی باشد


نظر شما