دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۲
کد خبر: ۱۲۳۸۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
رئیس کانون پخش‌کنندگان سینما با اعلام مصوبات شورای راهبردی اکران، گفت: در این شورا مقرر شد تا پخش‌کنندگان تا ۳۰ فروردین فیلم‌های دارای پروانه نمایش معتبر مورد نظر را برای اکران عید فطر و اکران ۲ و۳ عید نوروز به دبیرخانه کانون پخش اعلام کنند.
مصوبات شورای راهبردی اکرانِ عید فطر اعلام شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علی سرتیپی با اعلام آخرین مصوبات و فعالیت‌های شورای راهبردی اکران که به تازگی توسط سازمان سینمایی برای برنامه‌ریزی‌های کلان اکران و نمایش در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده است، اظهارداشت: جلسات شورای راهبردی اکران خوشبختانه، با اهتمام، جدیت و مسئولیت‌پذیری تمامی اعضا و حضور شخص رئیس سازمان سینمایی به طور منظم برگزار می‌شود.

وی گفت: طی جلسات فشرده روزهای گذشته در گام اول موفق به تنظیم یک قرار داد مشترک و جامع و به اصطلاح (قرارداد تیپ) مابین پخش‌کنندگان و سینماداران شدیم که مبنای اصلی رابطه میان پخش‌کننده و صاحب سینما قلمداد می‌شود و این قرارداد در سامانه سمفا بارگذاری شده و مبنای اصلی کار خواهد بود.

سرتیپی افزود: درگام بعدی تدوین آیین‌نامه اجرایی اکران که بر اساس آن شورای صنفی به عنوان ناظر بر حسن اجرای این قرارداد و رسیدگی به امور اکران و در واقع به مثابه یک دبیرخانه هوشمند عمل خواهد کرد؛ تشکیل می‌شود و این مساله در دستور کار قرار دارد.

بر اساس این گزارش به نقل از ایرنا، رئیس کانون پخش‌کنندگان سینما و سخنگوی شورای راهبردی اکران درباره اکران عید فطر بیان کرد: مقرر شده تا پخش‌کنندگان نهایتا تا ۳۰ فروردین فیلم‌های دارای پروانه نمایش معتبر مورد نظر را برای اکران عید فطر و اکران ۲ و۳ عید نوروز به دبیرخانه کانون پخش اعلام کنند تا در جلسه شورای راهبردی اکران و براساس نظر سینماهای سرگروه و پخش‌کنندگان، مقدمات عقد قرارداد و ثبت فیلم‌های عید فطر و اکران۲ و۳ نوروز انجام شود.

وی اظهارداشت: با جو و فضای خوب و تعامل قابل توجهی که در جلسات شورای راهبردی اکران می‌بینم و با توجه به شرایط خاص و سختی که در اکران ۱۴۰۱ به واسطه حجم فیلم‌های در صف اکران مواجهیم ،شاهد نمایش پررونق و در عین حال توام با عدالتی برای سینمای ایران باشیم.

نظر شما