شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۲۴۱۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
ویژه برنامه هفته نجوم با عنوان «نجوم و توسعه پایدار»، از 12 تا 18 اردیبهشت ماه سال جاری در محوطه باز فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای بهمن؛ این ویژه برنامه از ساعت 18 تا 20:30 و با حضور جمعی از اعضای باشگاه نجوم زاوش فرهنگسراهای بهمن و مهر و با مشارکت و همکاری کانون نجوم پلاریس فرهنگسرای خاوران برگزار می شود.

آشنایی با سیارات، ستاره ها و کُرات آسمانی، آموزش ساخت ساعت آفتابی (ویژه کودکان و نوجوانان)، مباحث نجومی، برررسی رویدادهای اخیر نجومی و آشنایی با نرم افزارهای نجومی و صور فلکی از جمله بخش های اصلی این ویژه برنامه است که باهدف ترویج دانش ستاره‌شناسی و آشنایی عموم مردم با نجومبرگزار می شود.

باشگاه نجوم زاوش فرهنگسرای بهمن از سال 1379 با تشکیل کلاسهای آموزشی در دوره های مقدماتی و متوسطه برای گروههای سِنّی مختلف شروع به کار نمود.

فعالیت رشته نجوم از همان سال 1379به دبیری مهندس عتیقی شروع و از ابتدای نیمه دوم سال 1381 با فراخوانی دوباره، اعضاء باشگاه شکل گرفت و از اواخر سال 1381 با نام «باشگاه نجوم زاوُش» رسمیت بیشتری یافت.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه آموزشی رایگان می توانند به فرهنگسرای بهمن به نشانی، میدان راه آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55058892 تماس بگیرند.

نظر شما