يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۴۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
در سالروز عمليات فتح المبين با حضور دکتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران مراسم بزرگداشت شهداي فتح المبين در جوار مقبره حضرت دانيال نبي (ع) در اجتماع باشکوه مردم شهر شوش و زائران کاروانهاي راهيان نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر به نقل از سما دکتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران در اجتماع باشکوه مردم شهر شوش گفت: يکي از بزرگترين نعمتهايي که به برکت شهدا به يکايک ما ارزاني شده ، نعمت امنيت است.


وي افزود: عزيزاني که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند به خاطر دارند در همين مکان که امروز در آن گردهم آمده‌ايم در دوران جنگ حتي امکان نشستن هم وجود نداشت و در زمان انجام عمليات فتح‌المبين رزمندگان به زحمت آب آشاميدني‌ شان را از کرخه بر مي‌داشتند و گهگاه براي زيارت و نماز خواندن به صورت انفرادي به مقبره حضرت دانيال مي‌آمدند.


قاليباف گفت: به برکت خون شهدا امروز امنيت دوباره به اين دشت باز گشته و اين جز با خون شهدا، تلاش‌ها، زحمات و مشقت‌هاي جانبازان، رزمندگان و اسرا ميسر نمي‌شد.


شهردار تهران اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوراني زلال، شفاف و پر از مهرباني و محبت بود و اين سرزمين که امروز در آن حضور داريم سرزمين سجود و صعود بود.


وي ادامه داد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با شور و شعور توانسته بودند عقلانيت و عرفان را با هم جمع ببندند و دوران دفاع مقدس تبلور اين شرايط بود.


شهردار تهران گفت: از نکات مهم دوران دفاع مقدس اين بود که شهدا همه داشته خودشان را که همانا جانشان بود در طبق اخلاص قرار داده بودند و آن را به صاحب اصلي عرضه کردند.


به گفته قاليباف اين روحيه شهدا درس تبعيت از ولايت، مسئوليت پذيري و اخلاق را به ما آموزش داد.


وي تاکيد کرد: در يک کلام دوران دفاع مقدس دوران حماسه‌اي بود که همه هويت انقلابي‌ ما را به نمايش گذاشت.


قاليباف با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال " همت مضاعف، کار مضاعف" عنوان کرد: دوران دفاع مقدس همه هويت انقلابي ما بود در اين دوران بود که توانستيم در بستر نظام مقدس جمهوري اسلامي، احکام شريعت ‌مان را جاري و ساري کنيم و اگر اين احکام در بستر نظام مقدس نظام جمهوري اسلامي جاري شود متضمن عدالت اجتماعي، استقلال سياسي، استغناي اقتصادي و رشد علمي و اخلاقي جامعه است.


وي با بيان اينکه دشمنان نيز به همين دليل در اوايل انقلاب با به وجود آوردن مشکلات داخلي براي کشور و پس از آن تحميل جنگ در پي اين بودند اين فرصت را از ما بگيرند، گفت: دشمن همه تلاش خود را کرد تا کارآمدي دين را در اداره جامعه به اثبات نرسد.


قاليباف تاکيد کرد: بر اين باورم همان طور که رهبري معظم انقلاب نيز فرمودند امروز وقت کار، فعاليت و تلاش است اکنون وقت آن است که بين شعار و شعور فرق قائل شويم. امروز در همه ابعاد به کار عملي نيازمنديم.


وي همچنين با بيان اينکه در مقطع کنوني بيش از هر زمان ديگري نيازمند کار ايجابي هستيم گفت: آنهايي که دوستان انقلاب و شهدا هستند و سرباز ولايتند بايد بدانند که کشور امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند آن است که کارآمدي دين در اداره جامعه در همه عرصه‌ها به اثبات برسد.


وي اظهار داشت: امروز اگر فکر مسئولان از بستر خدمت خردمندانه به سمت و سوي ديگري برود اين ظلم به انقلاب، نظام، کشور و شهدا است.


شهردار تهران با بيان اينکه رشد جامعه را براي سير تعالي انسانها مي خواهيم، گفت: کشور نياز دارد در کنار استقلال سياسي، استغناي اقتصادي هم داشته باشيم و در کنار اغناي اقتصادي هم نيازمند رشد اخلاقي هستيم. اگر به استغناي اقتصادي برسيم. استقلال سياسي هم داشته باشيم اما پا روي اخلاق بگذاريم از کشورهاي ليبرال هم عقب تريم.


وي گفت: بايد تلاش کنيم فرهنگ اصيل دفاع مقدس (نه آن فرهنگي که برخي با سليقه خود وارد کرده‌اند) را که همانا نسخه شفابخش اين روزهاي ماست، سرلوحه کارهاي خود قرار دهيم.


اين فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگي کارآمدي است که در آن دوران آزموده شد وقتي روحيه جهادي و ايمان وجود داشت، اخلاص، صداقت و در کنار آن تدبير و عقل و عاطفه و احساس موج مي زد همه اينها متضمن پيروزي ما بود.


وي ادامه داد: اگر ديروز در بخشي از اين سرزمين يک دفاع نظامي جريان داشت امروز همه کشور ما و همه نقاط محروم و روستاها را بايد جبهه محسوب کنيم و هر کدام از ما در هر نقطه‌اي که قرار داريم با روحيه جهادي و کار و تلاش کارآمدي دين در اداره جامعه را به اثبات برسانيم.


شهردار تهرن تاکيد کرد: الان وقت کار و تلاش است و بايد با کار و تلاش مردم را دعوت کرد اگر اينگونه اقدام کنيم و با فرهنگ ايثار و شهادت که موتور محرک هر حرکتي است عمل کنيم توقع مردم را به جاي آورده‌ايم.


قاليباف خطاب به زائران سرزمين نور گفت: اميدوارم همه ما که به عنوان زائران در قالب کاروانهاي راهيان نور به اين مناطق مقدس آمده‌ايم اين حضور براي ما به منزله تجديد بيعت با شهدا باشد.


همچنين گفتني است روز قبل از اين مراسم دکتر محمدباقر قاليباف که به مناطق جنوب کشور سفر کرده بود با حضور در رزم شبانه کاروانهاي راهيان نور در پادگان دوکوهه در جمع آنان در حسينيه گردان تخريب اين پادگان به بيان خاطراتي از دوران دفاع مقدس پرداخت.


وي شب گذشته در رزم شبانه که همراه با پياده روي سه کيلومتري فاصله پادگان دوکوهه تا حسينيه گردان تخريب همراه بود، در جمع زائران سرزمين نور حضور يافت.


در اين گردهمايي که تا پاسي از شب ادامه يافت علاوه بر قاليباف، سردار همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله حضور داشت، زائران کاروانهاي راهيان نور در فضاي معنوي ياد و خاطره شهداي 8 سال دفاع مقدس را گرامي داشتند.


قاليباف در جمع زائران کاروانهاي راهيان نور در حسينيه گردان تخريب دقايقي را به بيان نکات،‌ ناگفته‌ها و خاطراتي از دوران دفاع مقدس پرداخت.




نظر شما