پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۹
رئيس شوراي شهر تهران گفت : در سال 88 شهرداري تهران تمام تلاش خود را کرد که به بهترين وجه ممکن شهر را اداره کند و در مجموع عملکرد قابل قبولي داشت و اين نهاد در حال تبديل شدن به مجموعه اي سبک و پر تحرک است .

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران مهدي چمران اظهار کرد: مديران شهرداري تهران در سال گذشته تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند شهر را به خوبي اداره کنند چنان‌چه در تعطيلات نوروزي نيز با توجه به خلوتي شهر پروژه هاي زيادي در دست اجراست.

 

وي ادامه داد : در ابتداي سال 88 نگراني هاي زيادي وجود داشت که درآمدهاي شهرداري و بودجه هايي که تعيين شده محقق نشود چون با رکود ساختماني مواجه بوديم به همين دليل برنامه ريزي هايي صورت گرفت تا بتوانيم تحقق بودجه ها را امکان پذير کنيم چنانچه اعلام شد کساني که بدهي خود را نقدي پرداخت کنند از 25 درصد تخفيف برخوردار مي شوند.

 

رئيس شوراي شهر با بيان اينکه در سه ماهه نخست سال گذشته تنها 40 تا 50 درصد بودجه هاي نقدي محقق شد، گفت: با برنامه ريزي هايي که صورت گرفت و تمهيدات به کار گرفته شده در نيمه اول سال 88 توانستيم تحقق بودجه را به بيش از 70 درصد برسانيم و خوشبختانه تا پايان سال تحقق بودجه نقدي به 84 تا 85 درصد رسيد و همچنين در بودجه هاي غير نقدي هم به 99 درصد رسيديم و در مجموع بودجه هاي نقدي و غير نقدي بيش از 90 درصد بودجه ها تحقق يافت.

 

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه در سال 88 برخي پروژه هاي مهم و بزرگ در دست اجرا بود و بايد بودجه هاي مورد نياز اين پروژه ها در اولويت قرار مي گرفت و از سوي ديگر هزينه هاي جاري بايد از بودجه هاي نقدي پرداخت شود ، بودجه نقدي برخي از پروژه ها 100 درصد تحقق يافت و برخي از پروژه ها حدود 40 درصد بودجه نقدي شان تامين شد.

 

مهدي چمران خاطر نشان کرد: در سال 89  با اجراي پروژه هاي بزرگي مانند ادامه بزرگراه يادگار امام (ره) ، ادامه بزرگراه امام علي (ع) و شهيد صياد شيرازي اميدواريم سفرهاي شمالي - جنوبي شهر با سهولت بيشتري صورت گيرد و بار سفرهاي شمالي - جنوبي که اکنون تنها بر دوش بزرگراه نواب و چمران و تونل توحيد است در چند محور ديگر توزيع شود.

 

وي با بيان اينکه تنها در سال 88 حدود 400 هزار خودروي جديد در تهران شماره گذاري شده اند، گفت : متاسفانه افزايش بدون برنامه ريزي خوروها روز به روز مشکل ترافيک را بدتر مي کند و در حالي‌که در سال گذشته حدود 400 هزار خودروي جديد شماره گذاري شده است فکر نمي کنم يک دهم اين ميزان هم خودروهاي فرسوه از شهر خارج شده باشند و در چنين شرايطي توسعه بزرگراه‌ها و شريان هاي اصلي شهر مشکلي را حل نمي کند و تنها راه کار حل اين معضل توسعه خطوط سنگين ريلي است.

نظر شما