دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۱
کد خبر: ۱۲۵۸۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های «آرمان شهر کودکان» در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد و نیازهای کودکان توان یاب و راهکارهای طراحی زمین بازی برای آنان بررسی قرار گرفت.
پنجمین جلسه «آرمان شهر کودکان» در فرهنگسرای اندیشه؛به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سلسله جلسات «آرمانشهر کودکان» مجموعه نشست هایی  است که با چشم‌انداز «شهر دوست‌دار کودک» به همت فرهنگسرای اندیشه و با مشارکت جمعی از فعالان در عرصه موضوعات کودک و شهر و متخصصین و اساتید حوزه کودک برگزار می‌شود.

پنجمین نشست از این سلسله جلسات با موضوع «اصول و راهکارهای تأمین و طراحی زمین بازی کودکان با تأکید بر کودکان توان‌یاب» برگزار شد.

در این جلسه چهره‌هایی نظیر نوید سعیدی رضوانی پژوهشگر و عضو هیات مدیره جامعه مهندسان شهرساز ایران، رسول جعفری‌زاده، پژوهشگر دوره دکتری طراحی شهری و سحر جمشیدی پژوهشگر حضور داشته و درباره طراحی زمین‌بازی برای کودکان صحبت کردند.

بحث و گفت‌و‌گو پیرامون طراحی فضاهای بازی کودکان با رویکرد کودکان توان‌یاب از جمله مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود. همچنین موضوعات دیگری نظیر محدودیت‌ها و تلاش‌های سازمان‌ها برای اجرای این‌گونه پارک‌ها، نیازهای کودکان توان‌یاب و تحقیقات انجام شده در سایر کشور‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، این جلسات در فرهنگسرای اندیشه ادامه خواهد داشت.
نظر شما