شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
حاجیه فاطمه زادخوش مادر شهیدان «مهدی و جابر مهدوی خانوکی»که پیکر هر کدام از فرزندانش سالها در منطقه باقی مانده بود به فرزندان شهیدش پیوست.
مادر دو شهید دفاع مقدس درگذشتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حاجیه فاطمه زادخوش مادر شهیدان «مهدی و جابر مهدوی خانوکی» عصر روز سه‌شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ پس از سال‌ها صبر و استقامت،  به دیدار فرزندان شهیدش پیوست.

ایسنا اضافه کرد: مراسم تشییع این مادر امروز چهارشنبه از ساعت ۴ عصر از محل تکیه ابوالفضل (ع) شهر خانوک به‌طرف قطعه والدین شهید جنب گلزار شهدای این شهر برگزار خواهد شد.

مهدی مهدوی خانوکی در یکم مهرماه ۱۳۴۹، در شهر خانوک از توابع شهرستان زرند استان کرمان متولد شد و تا چهارم متوسطه در رشته صنایع فلزی درس خواند و با آغاز جنگ به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سرانجام در چهارم مرداد ۱۳۶۷، در شلمچه براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و در سال ۱۳۷۴ پس از تفحص، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

همچنین جابر مهدوی خانوکی نیز در ششم بهمن‌ماه ۱۳۵۰، در شهر خانوک از توابع شهرستان زرند استان کرمان به دنیا آمد او نیز تا سوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند و همانند برادرش با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. وی در چهارم خرداد ۱۳۶۷، در شلمچه براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر مطهر وی نیز مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سرانجام در سال ۱۳۷۴ پس از تفحص، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.
نظر شما