يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸
در آستانه فرا رسيدن 13 نوروز _روز طبيعت _، پليس‌راه فرماندهي انتظامي استان تهران از تمامي رانندگان درخواست كرد نسبت به رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي اهتمام ورزند.

به گزارش "شهر"، سرهنگ همايون شريفي، سرپرست پليس‌راه استان تهران با اشاره به استقبال شهروندان از روز طبيعت و همچنين بازگشت مسافران نوروزي از سفر، اظهار كرد: همه ساله در پايان تعطيلات نوروزي و روز طبيعت بار ترافيکي محورهاي منتهي به شهرستان‌هاي استان تهران مخصوصاً شهرستان کرج پر حجم و سنگين مي شود ازهمين رو پليس راه استان مأموريت دارد با استفاده از امکانات، نيرو و تجهيزات مربوطه نظم عبور و مرور و ارتقاي ضريب ايمني تردد در محورهاي مواصلاتي را برقرار کند.

 

وي تصريح کرد: با توجه به افزايش تردد خودروها در روز طبيعت و تشديد ترافيک در محورهاي اصلي درون و برون شهري استان تهران تدابير و محدوديت‌هاي ترافيکي ذيل را از ساعت 6 صبح روز جمعه سيزدهم فروردين اجرا و خاتمه آن منوط به تخليه کامل ترافيکي محورهاي مواصلاتي خواهد بود:

 

- ممنوعيت تردد موتورسيکلت از ساعت 6 صبح سيزدهم فروردين از پل کردان به سمت برغان.

- ممنوعيت تردد کاميون و اتوبوس از ساعت 6 صبح سيزدهم از سه راهي برغان – چندار به سمت برغان.

- اجراي طرح يکطرفه كردن محور از ميدان راهدار به سمت برغان و چندار از ساعت 13 مورخه سيزدهم فروردين.

- تردد انواع وسائل نقليه در محور هراز از ساعت13 تا 24 روز پنج‌شنبه دوازدهم فروردين ماه از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسايط نقليه از ساعت 15 تا 24 همان روز از آب اسک به رودهن يکطرفه خواهد بود و اين محدوديت در روز سيزدهم فروردين نيز اعمال خواهد شد .

- تردد انواع وسائط نقليه از ساعت 15 تا 24 روزهاي 12 و 13 فروردين از مرزن‌آباد به سمت کرج يکطرفه است و ورود وسائط نقليه از ساعت 12 تا 24 همان روز از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است .

- تردد انواع کاميون و تريلر (به استثناي کاميون و تريلرهاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني) از ساعت 12 روز جاري تا ساعت 12 روز شنبه چهاردهم فروردين ماه سال جاري از سمت قائم‌شهر و بالعکس ممنوع است.

- جلوگيري از تردد وسايط نقليه با عيب و نقص فني و کنترل برگ معاينه فني و سايط نقليه عمومي .

- برخورد جدي با تخلف حمل مسافر با وانت بار و کاميون .

- کنترل سرعت وسايط نقليه در آزادراه‌هاي سطح استان تهران با استفاده از دوربين‌هاي سرعت سنج.

- کنترل ناوگان مسافربري و تانکرهاي سوخت‌رسان از طريق سامانه GPS .

- کنترل مدارک رانندگان شامل گواهينامه، بيمه‌نامه شخص ثالث و کارت مشخصات خودرو و اقدام برابر ضوابط .

گفتني است: در طول اجراي اين طرح از رانندگان ناوگان مسافربري و رانندگان خودروهاي سواري که اقدام به حرکات مخاطره آميز و خطرناک کنند، تست اعتياد به عمل خواهد آمد .

نظر شما