شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۲۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
جلسات «کشف واقعیت‌های حجاب» در فرهنگسرای اندیشه
جدیدترین جلسه از ویژه برنامه «کشف واقعیت‌های حجاب» به بررسی عملکرد دستگاه‌های فرهنگی در موضوع حجاب می‌پردازد.
عملکرد دستگاه‌های فرهنگی در مقوله حجاب بررسی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، سلسله جلسات گپ و گفت در موضوع حجاب با عنوان «کشف واقعیت‌های حجاب» به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. در این جلسات، مقوله حجاب از منظر اندیشمندان و صاحب نظران بررسی شده و جلسات پرسش و پاسخ با حضور عموم شهروندان برگزار می‌شود.
از ابتدای فعالیت این جلسات تا امروز، این مقوله از ابعاد «قانونی و فقهی»، «واکنش‌های اجتماعی» و «شبهات وارده» مورد بررسی قرار گرفته است. جدیدترین جلسه از این نشست‌ها با موضوع «بررسی مسائل فرهنگی پیرامون حجاب و عملکرد سازمان های مرتبط» برگزار می‌شود.
در این برنامه، حجت الاسلام علی سرلک و حسن بنیانیان از اندیشمندان صاحب نام که تجربه سال‌ها فعالیت‌ فرهنگی نیز دارند، مهمان این برنامه خواهند بود و عملکرد دستگاه‌های فرهنگی کشور در مقوله حجاب را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.
دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی متعددی در کشورمان فعالیت دارند که یکی از مهم‌ترین ابعاد فعالیتی آنان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تشویق جامعه به این سمت و سو است. جمعی از کارشناسان معتقدند که این دستگاه‌ها دچار ضعف‌هایی در این مقوله بوده و همین موضوع سبب کاستی‌هایی در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در کشورمان شده است. در این جلسه، ضمن توجه به ابعاد فرهنگی موضوع حجاب، کارنامه این دستگاه‌ها و افق پیشروی آنان بررسی می‌شود.
براساس این گزارش، این مراسم روز سه‌شنبه ۱ شهریورماه از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. ورود برای عموم آزاد است و از علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا با حضور خود در این جلسه به غنای آن و طرح پرسش‌های جدی در این زمینه کمک کنند. هم‌چنین شرکت‌کنندگانی که قصد تماشای آنلاین این جلسه را دارند می‌توانند از طریق لینک https://online.shahramookht.ir/ch/gapogoft وارد جلسه شوند.
انتهای پیام/

نظر شما