دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۶۴۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
ورود رمان انقلاب اسلامی به عرصه بین‌المللی سوژه جدید برنامه «داستان و آرمان» شده است که در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
نشست بررسی ادبیات داستانی انقلاب اسلامیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «داستان و آرمان»، سلسله نشست‌های نقد مسئله محور ادبیات داستانی انقلاب اسلامی است که به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. در این جلسات، جریان‌شناسی داستان‌های بلند انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
اهالی قلم، نویسندگان و کارشناسان عرصه فرهنگ مهمانان اصلی جلسات «داستان و آرمان» بوده که به بررسی همه‌جانبه ابعاد گوناگون ادبیات داستانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازند و نقاط تیره و روشن آن را بازخوانی می‌کنند.
تاکنون موضوعات مهمی در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به «پشت پرده‌های تطهیر خاندان پهلوی»، «ادبیات مقاومت؛ راه‌های رفته و نرفته»، «روایت و بازنمایی منافقین در ادبیات و داستان‌های معاصر» و .... اشاره کرد.
جدیدترین جلسه از «داستان و آرمان» با موضوع «ساز و کارهای جهانی شدن رمان انقلاب اسلامی» در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. در این جلسه، ۲ نویسنده و رمان‌نویس شناخته شده کشور، قاسمعلی فراست و هادی خورشاهیان به بررسی این موضوع پرداخته و راهکارهای ورود رمان‌ انقلاب اسلامی به عرصه بین‌المللی را بیان می‌کنند.
پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرات شگرفی بر ادبیات کشورمان گذاشت و آن را دچار تحولات عظیمی در مضمون، محتوا و تکنیک کرد. با این اتفاق، مضامین مهمی برگرفته از مبانی فکری انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به تقویت روحیه ایثار و شهادت، وطن‌دوستی، کمک به دیگران، حمایت از مظلومین، دشمن‌ستیزی و ... اشاره کرد. ورود این مبانی به عرصه بین‌المللی در قالب داستان و رمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
براساس این گزارش، این جلسه روز دوشنبه ۷ شهریورماه از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. حضور برای عموم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آزاد است. هم‌چنین علاقه‌مندانی که قصد حضور به صورت آنلاین را دارند می‌توانند از طریق لینک https://online.shahramookht.ir/ch/dastan وارد شوند.

نظر شما