دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۶۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶
انميشين «تهران 1500» به كارگرداني «بهرام عظيمي اواخر فروردين ماه براي شركت در جشنواره انيمشين راهي ايتاليا مي‌شود.

«سيد هادي منبتي» معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ضمن اعلام اين خبر در گفت و گو با خبرنگار «شهر» گفت: انيميشن «تهران 1500» كه در مرحله مونتاژ و موسيقي به سر مي‌برد، براي شركت در جشنواره انيمشين ايتاليا كه اواخر فروردين ماه برگزار مي شود، دعوت شده است.

منبتي همچنين در خصوص افتتاح سينمايي «ايوان شمس» نيز گفت:  سالن سينمايي با نام «ايوان شمس» به زودي افتتاح خواهد شد. در واقع اين سالن همان تالار سابق حركت است كه حالا با تجهيزات و تكنولوژي به لحاظ كيفيت صدا و تصوير آماده مي‌شود. تا كنون مراحل فيزيكي اين سالن به پايان رسيده و اين روزها مشغول نصب و راه اندازي مراحل فني اين سالن سينما هستيم.

مبنتي در خصوص اكران فيلم «طهران، تهران» و فروش آن در تعطيلات نوروزي نيز گفت: من فكر مي‌كنم در تعطيلات نوروزي اوضاع فروش فيلم هاي روي پرده سينما رضايت بخش نباشد. با اين حال با پايان تعطيلات نوروزي بايد ديد كه فيلم «طهران تهران» به كارگرداني داريوش مهرجويي و مهدي كرم پور، چنددرصد بيشتر از اكران نوروزي فروش قابل توجهي خواهد داشت.

«تهران  1500» با استاندارهاي بين‌المللي و با موضوع مسائل شهري به كارگرداني «بهرام عظيمي»(خالق انيميشن‌هاي ترافيکي موفق در تلويزيون) ساخته ‌شده است.

داستان اين انيميشن روايت طنزي از زندگي شهري مردم تهران است که در سال 1500 برخلاف پيشرفت‌هايي که صورت گرفته، هنوز خصوصيات اخلاقي‌‌ سابق را دارند و همچنان همان مردم‌اند.

«تهران 1500» به سفارش سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و به تهيه‌کنندگي مؤسسه «نسل انديشه سبز» ساخته ‌شده است و مديريت اين پروژه را «هادي منبتي»(معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران) برعهده دارد.

عظيمي چندين سال است که با سازمان فرهنگي هنري همکاري دارد و بسياري از انيميشن‌‌هاي پرطرفدار خود را با حمايت و تهيه‌کنندگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري ساخته است.

فيلم‌نامه توسط عظيمي به همراه اميرمسعود علمداري به نگارش درآمده است.

حميد بهرامي (يکي از انيماتورهاي ايراني که با پروژه‌هاي عظيم خارجي همکاري دارد) طراحي فضا و وسايل را بر عهده داشته و عظيمي طراحي کاراکترها را به همراه بزرگمهر حسين‌پور انجام داده است.

اين فيلم بلند سينمايي، 7 نقش اصلي شامل 3 زن و4 مرد دارد كه انتخاب بازيگران اين پروژه انيميشن را حبيب رضايي به عهده داشته و خود نيز جزو بازيگران است.

بهرام رادان،هديه تهراني،مهران مديري ،مهتاب نصيرپور، حسام نواب صفوي، گوهر خير انديش ديگر بازيگراني هستند که با اين پروژه همکاري كرده‌اند.

نظر شما