دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
طی حکمی از سوی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رئیس ستاد اربعین این شهرداری، دکتر مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری به عنوان مسئول برگزاری آئین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران شد.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری مسئول پیاده روی جاماندگان اربعین تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رئیس ستاد اربعین این شهرداری طی حکمی دکتر مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری را مسئول برگزاری آئین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی کرد.

در این حکم خطاب به مهرداد باقری آمده است: نظر به تعهد، شایستگی و تجارب جنابعالی در ارائه خدمت به زائران و سوگواران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به موجب این حکم با حفظ سمت به عنوان مسئول برگزاری آئین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی شهرداری تهران منصوب می شوید.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سازماني است عمومي و مستقل و واجد شخصيت حقوقي که تحت ارکان هيأت امنا و هيأت مديره فعاليت مي‌کند. اين سازمان به‌دستور رهبر معظم انقلاب اسلامي براي تعالي فرهنگ عمومي شهروندان تهراني تشكيل و در تاريخ 11/9/1375 به‌عنوان يکي از سازمان‌هاي وابسته به شهرداري تهران رسميت يافت.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری مسئول مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین تهران

فلسفه وجودی سازمان رهنگی هنری شهرداری تهران تلاش و حرکتی مدبرانه در راستای برانگیختگی، راهنمایی وهماهنگی آحاد جامعه و متولیان فرهنگی در امور حاکمیت و یکپارچه سازی فعالیت‌ها، نتایج و پیامدهای فرهنگی به منظور آماده سازی زمینه‌ها و فراهم آوری عوامل و شرایط نهادینه شدن فرهنگ مطلوب مبتنی بر آموزه های نورانی دین فرهنگساز اسلام در شهر تهران به عنوان مرکزیت ام‌القرای جهان اسلام است.

پیاده روی جاماندگان اربعین مراسمی است برای آندسته از دلدادگان اباعبداالله الحسین(ع) که از حضور در راهپیمایی اربعینی نجف تا کربلا جا مانده اند . در این راهپیمایی که همزمان با اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام برگزار می شود دلدادگان آن امام بزرگوار از میدان آئینی امام حسین ع تهران تا حرم مقدس عبدالعظیم حسنی ع در شهر ری پیاده روی می کنند. این مراسم چند سالی است که با استقبال گرم مردم مومن شهر تهران برگزار می شود و امسال نیز با کمک دستگاههای مختلف و مسئولیت سازمان فرهنگی هنری شهر تهران مقدمات برگزاری هرچه باشکوه تر آن در حال برنامه ریزی است. علاوه بر تهران این مراسم در استانهای دیگر کشور عزیزمان نیز برگزار می شود.

انتهای پیام/
نظر شما