سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۵۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برپایی ۳۵۰ موکب این سازمان برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) در ایام اربعین حسینی خبر داد.
خدمت‌رسانی ۳۵۰ موکب سازمان اوقاف در ایام اربعین حسینیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل در نشست خبری برنامه های اربعین حسینی اظهار داشت: از این تعداد ۵۳ موکب در عراق، ۱۳۳ موکب در طول مسیرها به سمت مرزها، ۱۶ موکب در نقاط نوار مرزی با عراق و مابقی نیز در قالب خدمت به جامانگان از اربعین در نقاط مختلف ارائه خدمت خواهند کرد.

ایرنا افزود: وی با بیان اینکه موکب های برپا شده در قالب اسکان، فرهنگی، خدماتی، پذیرایی و درمانی به زائران اربعین ارائه خدمت خواهند کرد، گفت: ۶۰۰ روحانی نیز در آیین معنوی اربعین عهده دار برنامه های فرهنگی از قبیل سخنرانی، مداحی و برپایی نمازجماعت فعالیت خواهند کرد.

معاون سازمان اوقاف ادامه داد: در طول مسیر نجف به کربلا در ۱۸ عمود رخت شور خانه فعال شده و لباس های زائران را پس از شستشو و خشک شده ارائه خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه در هر رخت شور خانه شش ماشین لباسشویی فعال شده و لباس های مراجعه کنندگان را ظرف یک ساعت تحویل و ارایه خواهند داد، اظهار داشت: پیش بینی و راه اندازی کارخانجات یخ ساز نیز از دیگر مواردی است که به زائران اربعین حسینی ارائه خواهد شد.

عادل ادامه داد: براساس برنامه های از پیش تعیین شده موکب های اربعین حسینی از دهم صفر الی پنج روز بعد از اربعین به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه در این ایام حدود هفت میلیون آب معدنی بسته بندی شده در بین زائران توزیع می شود، گفت: همچنین روزانه در هر وعده غذایی بیش از ۲ هزار پرس غذا طبخ و توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اربعین مظهر عاشقی است، تصریح کرد:  نیت بسیاری از موقوفات مرتبط با عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) است؛ علاوه بر این خیرینی هم وجود دارند که می‌خواهند به این جریان کمک کنند.

وی با اشاره به اجرای دو ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی در دهه اول محرم سال جاری، افزود: اوج فعالیت‌ها در دهه اول محرم و در قالب این دو ویژه‌برنامه انجام شد؛ ویژه‌برنامه شمیم حسینی برای حمایت از هیئت‌های مذهبی با استفاده از عواید موقوفات مرتبط برگزار شد و ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی نیز تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر نقش‌آفرینی بقاع متبرکه و امامزادگان و همچنین استفاده از عواید موقوفات مرتبط در ایام اربعین حسینی، گفت: مُبلغین، گروه‌های جهادی، خادمین بقاع متبرکه و امامزادگان به این جریان کمک و به خادمین حضرت سیدالشهدا (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.



نظر شما