سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۶۶۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
طرح «مهرورزان سلامت» مدتی است به همت فرهنگسرای سلامت و مجمع خیرین فرهنگ فاطمی به منظور حمایت از بیماران کم بضاعت و بی بضاعت در سطح شهر تهران برگزار می شود
مهرورزان سلامت حامی بیماران کم بضاعت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علیرغم حمایت های مداوم دولت و پوشش های بیمه ای از بیماران، متاسفانه خانواده های زیادی حتی قدرت پرداخت هزینه های بیماریهای عادی و کم هزینه خود را ندارند و درصد قابل توجهی از بیماران فاقد پوشش خدمات بیمه ای می باشند.
از سویی بسیاری از بیماران نیازمند به علت عدم توان مالی در تامین هزینه های ساده اولیه دچار عوارض شدید و بعضا غیر قابل درمان و حتی مرگ می شوند.
بعضی بیماریها شرایط عاطفی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی خانواده ها را دچار بحران های شدید می نماید.
از همین رو فرهنگسرای سلامت در راستای رسالت خود با همکاری مجمع خیرین فاطمی طرح مهرورزان سلامت را طی سه دوره در سرای محله گلشن، سرای محله بعثت و سرای محله سجاد برگزار نمود.
در این طرح طی هماهنگی های بعمل آمده هر ماه در یکی از محله های کم درآمد 10پزشک متخصص در ایستگاههای مشخص شده حضور داشته و ضمن ویزیت رایگان بیماران، در صورت نیاز، مراحل معرفی به مراکز تخصصی به منظور چکاپ اولیه شرکت‌کنندگان و بهره‌مندی از خدمات رایگان تخصصی آزمایشگاه، عکسبرداری، فیزیوتراپی  و .. را فراهم می نمایند.
این طرح قرار است به صورت مداوم هر ماه در یکی از محلات شهر تهران برگزار و با توجه به بالا بودن هزینه های درمانی کمکی هرچند کوچک به قشر کم درآمد جامعه صورت گیرد.
لازم به ذکر است مراکز فرهنگی و خیرین به این موضوع توجه داشته باشند که حمایت از خانواده ها و افراد نیازمند به درمان از اصول پذیرفته شده و ابتدایی در تمام جوامع و فرهنگهاست و با حمایت کردن از این قشر آسیب پذیر می توان گامی در جهت ارتقای جامعه خود برداریم.
نظر شما