سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۲۶۷۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
کارگاه " شکوفایی ادبیات" روز دوشنبه 22 شهریور ماه باحضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه امید منطقه 4 برگزار شد.
کارگاه به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ و هنر، کارگاه " شکوفایی ادبیات " با هدف  بهبود اخلاق و فرهنگ شهروندی با موضوع آموزش و تقویت خلاقیت کودکان و پاسداشت ادبیات کهن در قالب کارگاه آموزشی به روایت داستانهای ادبی کهن در کتابخانه امید برگزار شد
در این کارگاه به خوانش داستان بوستان، نوشته آزاده لسان  که توسط کارشناس خلاقیت و نویسندگی زهرا حاجی رحیمی،  نقد گردید، همچنین داستان گویی توسط  شهروز شفیعی نویسنده کودک  و نوجوان صورت گرفت.
شهروز شفیعی در سال 1349 در تهران متولد شد، تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی به انجام رسانده است. او به عنوان سر ویراستار در مطبوعات و گاهی به عنوان ویراستار کتاب فعالیت هایی داشته است، که در این زمینه تاکنون حدود 100 کتاب را ویراستاری کرده است. همچنین به عنوان نویسنده با نشریات متعددی همکاری دارد. او تاکنون از 20 جشنواره جایزه دریافت کرده است، در جشنواره برگزیده ادبیات کودک و نوجوان برگزیده اصلی 20 سال ادبیات داستانی و همچنین کتاب "خروس سبز"، "درخت گلابی" برگزیده اصلی کتاب دفاع مقدس شده است. شفیعی در طنزهایی که محتوای بیشتر آنها مسایل سیاسی و اجتماعی اند، کژی ها و نارسایی های اجتماعی و سیاسی را با زبان طنز به سخره می گیرد و زیبا انتقاد می کند تا کژی های اجتماعی به رسایی گرایش یابد. زبان وی رساست و از نثر زیبا و فخامت استوار ادبی برخوردار است. از جمله آثار اوست: "آقا بالای دست گنده"، "ماه در چاه" در خصوص زندگی نامه حضرت علی(ع)، "من فکر می کنم"، "خیمه خاموش" در رابطه با کربلا، داستان بلند طنز "عشق خامه ای"، مجموعه سه جلدی "ماجراهای پاشنه طلا"، مجموعه داستان "آوازهای پینه بسته"، ماجراهای "سلطان و آقاکوچول" و داستان "فا" که نام آن را از نُت موسیقی گرفته و به شیوه طنز تلخ است و نگاه خاصی به مسائل اجتماعی دارد.
علاقه مندان جهت اطلاعات از برنامه های فرهنگی هنری کتابخانه امید می توانند به نشانی تهران میدان نوبنیاد، بزرگراه شهید بابایی، شهرک امید، کتابخانه امید مراجعه کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77053242 تماس بگیرند.

نظر شما