يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۶۹۳۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
جلسه ارائه هفت پویانمایی برگزیده دبیرخانه رویداد بازارپردازی تهران در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برگزار شد.
جلسه ارائه پویانمایی‌های برگزیده رویداد بازارپردازی برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پویانمایی‌ها همواره محوری ترین حوزه برای معرفی شخصیت‌ها در حوزه کودک و نوجوان بوده است و بسیاری از مرچندایزها (بازارپردازی‌ها) در سراسر دنیا حول محور پویانمایی شکل می‌گیرد و سپس اقلام جانبی دیگر حول شخصیت‌های پویانمایی به جامعه معرفی می‌شوند.

خبرگزاری مهر افزود: با توجه به نقش و اهمیت پویانمایی در بازارپردازی فرهنگی، طرح‌های برگزیده پویانمایی هماورد بازارپردازی تهران به منظور مشارکت، تولید و توسعه در مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی و با حضور دکتر حمیدی مقدم رئیس مرکز به صورت حضوری و مجازی ارائه شد.

در ابتدای این مراسم امیر محمد دهستانی معاون مرکز ضمن معرفی مرکز گسترش به معرفی ظرفیت‌های این مرکز در حمایت از محصولات پویانمایی و مشارکت در آنها پرداخت.

پس از صحبت‌های دهستانی، آقایی دبیر هماورد بازارپردازی تهران ضمن تشریح این هماورد و اهداف آن حضور و مشارکت مرکز گسترش را در این رویداد بسیار مهم دانست.

در ادامه محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش گفت: مهم‌ترین نکته این است که این مرکز متولی گسترش زبان سینمایی کشور در حوزه تجربی، مستند و پویانمایی است. در حوزه پویانمایی مهم‌ترین مسئله، با توجه به چهارچوب‌ها و اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مأموریت‌های مرکز گسترش «قصه و روایت» است. ایشان ضمن اشاره به پویانمایی «پسر دلفینی» به ظرفیت‌های جهانی پویانمایی‌های ایرانی اشاره کرد و گفت اتفاقی که باعث جهانی شدن و توجه دنیا به انیمیشن ما می‌شود، روایت قصه‌های ایرانی با زبان ایرانی است. ایشان افزود برای مرکز گسترش، ایرانی بودن به ویژه در قصه و اجرای آثار بسیار مهم و از اولویت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه سازندگان پویانمایی به سابقه مجموعه و معرفی محصول خود پرداختند و سرمایه مورد نیاز خود را اعلام کردند.

احسان رحمانیان تولیدکننده بازی رومیزی «هفت خان» ضمن اشاره به این بازی درباره تولید پویانمایی آن توضیح داد. بر اساس توضیحات آقای رحمانیان، پویانمایی مورد نظر توسط شرکت «رویانو» که در شهر اصفهان مشغول به فعالیت است، طراحی و تولید می‌شود.

گروه دوم سازندگان مجموعه پویانمایی «رخصت مرشد» به کارگردانی محمدامین نوروزی و نویسندگی غلامرضا آقایاری بودند. ایشان گفتند پویانمایی مدنظر قرار است با تکنیک موشن کپچر ساخته شود. در این گروه علی نوروزی مدیر استودیو «هام سا» به عنوان سازنده اثر و مظفر شجاعی مدیر انتشارات نیستان به عنوان تهیه‌کننده ارشد در جایگاه ارائه دهنده حضور داشتند.

«افسانه گرگران» به کارگردانی مشترک سعید ترخانی و تهیه‌کنندگی ارشد، مؤسسه تکم فیلم گروه بعدی بود که طرح و اثر خود را ارائه کردند. مؤسسه تکم فیلم قرار است حلقه‌ای از محصولات جانبی را بر محور این محصول شکل دهد.

مجموعه پویانمایی «پلنگ سفید» به کارگردانی مهدیه‌سادات احمدی سلیمانی و حسن مهدوی‌پور از استودیو پازن پویانمایی بعدی بود که بر مبنای کتابی با همین نام از سید مهدی شجاعی در حال ساخت است. انتشارات نیستان تهیه کننده ارشد این پویانمایی است و قرار است زنجیره‌ای از محصولات را حول این اثر فاخر شکل دهد.

در ادامه مجموعه پویانمایی «قلنگ‌ها» به کارگردانی سعید ترخانی، نویسندگی محمدرضا بیاتی و تهیه‌کنندگی ارشد مؤسسه تک فیلم آریایی معرفی خود را آغاز کرد. قلنگ ها داستانی از مؤسسه آموزشی نموبال است که تلاش می‌کند آموزش‌های دبستانی را بر محور داستان به دانش آموزان عرضه کند.

«بیز بیز پشه» پویانمایی بعدی بود که در این جلسه بررسی شد. زهرا عرب مدیرعامل استودیو هدهد فیروزه‌ای سازنده اثر و فاطمه سادات حسینی مدیر بخش کودک و نوجوان انتشارات مهرک (بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) ارائه این پویانمایی را برعهده داشتند.

در انتها مجموعه انیمیشن «جزیره شاد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مازیار محمدی‌نژاد و نویسندگی شیوا درویش مورد بررسی قرار گرفت. آقای محمدی نژاد که از شهر شیراز و به صورت مجازی در جلسه شرکت داشت با ارسال ویدئویی طرح خود را به حضار معرفی کرد.

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی پس از بررسی طرح‌های ارائه شده، نظر خود را در مورد مشارکت در هر یک از این محصولات اعلام خواهد داشت.
نظر شما