يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۴۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
رئیس اتحادیه کتاب فروشان، لوازم التحریر و لوازم مهندسی اراک از مردم خواست که به کتاب و کتابخوانی اهمیت بیشتری داده و به جای دانلود کتاب و خرید اینترنتی، این محصول ارزشمند را از کتابفروشی ها تهیه کنند تا هم کمکی به این صنف شود و هم از تبدیل شدن کتاب فروشی ها به مزون لباس و آتلیه و ... جلوگیری شود.
نگذارید کتابفروشی‌ها لباس‌فروشی شوندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمد فیروزی با اشاره به افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت انواع دفتر و لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: به دلیل سیاست اشتباه توزیع کتاب توسط آموزش و پرورش، صنف لوازم التحریر طی سه سال گذشته به رکودی عمیق رفته و تقاضا برای خرید از این صنف کاهش زیادی یافته است.

وی در ادامه به ایسنا گفت: افزایش قیمت کتاب و لوازم التحریر و افزایش تعداد واحدهای صنفی در این حوزه فعالین در این حوزه در کنار روش های غلط توزیع کتاب توسط آموزش و پرورش از عوامل کساد شدن این بازار است.

رئیس اتحادیه کتاب فروشان، لوازم التحریر و لوازم مهندسی اراک با اشاره به اینکه توزیع کتاب درسی در این واحدهای صنفی سبب مراجعه مردم و رونق این بازار می‌شد تصریح کرد: آموزش و پرورش با گرفتن امتیاز توزیع کتب درسی از صنف لوازم التحریر، این کار را خود در دست گرفت و به نوعی این صنف را فلج کرد.

فیروزی مدعی شد که آموزش و پرورش با این اقدام بازار سیاه راه انداخته بطوری که کتاب با قیمت ۵ هزار تومان به قیمتی بالاتر از ۵۰ هزارتومان به فروش می رسد و این در حالیست که توزیع در کتابفروشی ها با قیمت دولتی انجام می شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه امسال به دلیل این مشکلات و رکود شدید حدود ۱۰ پروانه کسب فروش کتاب و لوازم التحریر مجوز خود را در اراک باطل کرده و به نوعی دچار ورشکستگی شده اند و در حال حاضر، حدود ۲۵۰ واحد صنفی در سطح اراک فعال هستند.

رئیس اتحادیه کتاب فروشان، لوازم التحریر و لوازم مهندسی اراک بیان کرد: در گذشته والدین خودکار و مداد را بسته ای خریداری می کردند اما شرایط ایجاد شده سبب خرید دانه ای لوازم التحریر شده است.

فیروزی با اشاره به اینکه تمایل مردم به کتاب نیز کمرنگ شده گفت: فروش کتاب های مذهبی، تاریخ و رمان نیز به سبب بالا بودن قیمت ها بسیار کاهش یافته و حضور دلالان در بازار خرید و فروش کاغذ سبب افزایش قیمت در این حوزه و در نتیجه افزایش قیمت کتاب و کسادی بازار آن شده است.

وی همچنین از مردم تقاضا کرد که به کتاب و کتابخوانی اهمیت بیشتری دهند و به جای دانلود کتاب و خرید اینترنتی، این محصول ارزشمند را از کتابفروشی ها تهیه کنند تا هم کمکی به این صنف شود و هم خانواده‌ها فرزندان خود را با لذت کتاب و کتابخوانی بیشتر آشنا کنند و در نهایت از تبدیل شدن کتاب فروشی ها به مزون لباس و آتلیه و ... جلوگیری شود.
نظر شما