شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۷۵۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن بازدید از جشنواره وحدت اقوام ایرانی با عنوان «ایران عزیز» گفت: این جشنواره روایت کننده روح کلی حاکم بر ملت و فرهنگ ایران است.
جشنواره«ایران عزیز» روح حاکم بر ملت و فرهنگ ایران را روایت می‌کندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حاشیه بازدید از جشنواره «ایران عزیز» گفت: زحمتی که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برپایی جشنواره اقوام در دریاچه خلیج فارس کشیده، قابل تقدیر است. این جشنواره یک کار فاخر است.

وی افزود: برپایی این دست از جشنواره‌ها و مراسم‌هایی که روایت کننده اصالت اقوام ایرانی است،بسیار مهم و ارزشمند است. جشنواره‌هایی که متشکل از تار و پود زیبای اقوامی است که در کل،فرهنگ ایرانی را تشکیل می‌دهد. فرهنگ ایرانی قابل تفکیک از اقوامش نیست. این اقوامی که درسراسر نقاط جغرافیایی ایران عزیز و بزرگ ما حضور دارند و در طول سال‌ها و قرن‌های متمادی زیسته‌اند و فرهنگ فاخر خود را تولید و به دنیا معرفی کرده‌اند. در حقیقت این برنامه‌ها روایت کننده روح کلی حاکم بر ملت و فرهنگ ایران است.

 روزبه در ادامه بیان کرد: : فرهنگ ایرانی که شاکله اصلی آن اسلام است، در تار و پود این اقوام وجود و در سبک زندگی آن‌ها حضور دارد. این حضور پررنگ است که توانسته اقوام را درزیستن بلند و بزرگشان در طول تاریخ حفظ کند. این فرهنگ امروز در قالب نو و جدیدی در این نمایشگاه قابل مشاهده است. در روزگاری که خیلی‌ها دارند تلاش می‌کنند اضطراب و استرس را به جامعه با فرهنگ و با وقار ایرانی تزریق و فضای نا امیدی و از هم گسیختگی را روایت کنند، این نمایشگاه اصالت فرهنگ ایرانی اسلامی را نمایش می‌دهد. این وقار و طمانینه‌ای که طی قرون همراه فرهنگ ایرانی بوده، در این جشنواره به خوبی قابل رویت است.

وی گفت: خانواده، این کانون نخستین و نقطه آغاز فرهنگ ایرانی در این نمایشگاه حضور دارد. هم مجموعه استان‌هایی که حضور پیدا کرده‌اند و هم مجموعه کسانی که بازدید می‌کنند، هر دو به این عنصر کانونی فرهنگ ایرانی یعنی خانواده که محور آن بانوی خانواده است، کاملا توجه دارند. همه تلاش‌هایی که امروز برای به چالش کشیدن بنیان خانواده ایرانی انجام می‌شود در مقابل این طراحی هوشمندانه ره به جایی نخواهد برد. طراحی برنامه‌هایی که نشاط را تزریق می‌کند، می‌تواند کمک کند تا به سمت فردایی پر امید و نشاط حرکت کنیم. به این جشنواره‌ها باید به چشم یک فرصت نگاه کرد تا در قالب آن بتوان فرهنگ جامعه ایرانی را با حضور اقوام رصد و به صورت بین‌المللی معرفی کرد.

علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند. 
نظر شما