شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۲۷۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي با تأكيد بر اينكه پليس در مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ هرگز كوتاه نخواهد آمد،از كشف 557 تن و 622 كيلو گرم انواع مواد مخدر طي سال 88 خبر داد.

به گزارش« شهر» سردار حميدرضا حسين آبادي،افزود:پليس مبارزه با مواد مخدر در سال جاري نيز با اقتدار كامل و بدون اغماض با سوداگران مرگ و كساني كه بخواهند از طريق قاچاق مواد مخدر به امنيت جمهوري اسلامي ايران خدشه وراد كنند به شدت برخورد خواهد كرد.

 وي به حضور نيروهاي آمريكايي و انگليسي در افغانستان نقش خنثي و بي اثر آنها در مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت:اگر حضور نيروهاي اشغالگر در افغانستان در امر مبارزه با مواد مخدر كوچكترين تأثيري را داشت ما شاهد چنين شرايط بحراني در اين كشور نبوديم.

 رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي به كشفيات مواد مخدر در سال گذشته اشاره كرد و گفت:طي سال 1388 پليس توانست  557 تن و 622 كيلو گرم انواع مواد مخدر از قاچاقچيان كشف و ضبط نمايد.

سردار حسين آبادي در اين مدت پليس توانست ،22 تن و 176 كيلو هروئين،14 تن و 455 كيلو مرفين،461 تن و 396 كيلو ترياك،45 تن و 225 كيلو حشيش و 14 تن و 375 كيلو گرم ساير مواد از سوداگران مرگ كشفو ضبط نمايد.

وي با بيان اينكه طي سال گذشته يك هزار و 717 عمليات عليه قاچاقچيان صورت گرفته است،از به هلاكت رسيدن 214 قاچاقچي در طول سال 88 خبر داد و گفت:در اين راستا 34 تن از ماموران نيروي انتظامي به درجه رفيع شهادت و 46 نفر نيز مجروح شدند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي با اشاره به اينكه دو هزار و 264 باند از قاچاقچيان و سوداگران مرگ طي سال 88 شناسايي و متلاشي شده اند،افزود:در اين مدت214 هزار و 684 نفر نيز دستگير وتحويل مقامات قضايي شده اند.

سردار حسين آبادي تصريح كرد:سال گذشته 957 دستگاه خودرو حامل مواد مخدر در ايستگاه هاي ايست و بازرسي توسط سگ هاي مواد ياب بازرسي و از آنها 37 تن و 219 كيلو گرم انواع مواد مخدر كشف و ضبط شده است.

وي اضافه كرد:طي اين مدت 951 كيلو گرم شيشه(موادمخدر صنعتي) و 14 ميليون و 357 هزار و 669 قرص روان گردان توسط پليس كشف شد.

سردار حسين آبادي به بازديد خود از مرزهاي استان آذربايجان غربي اشاره كرد و گفت:در اين بازيد از روند انسداد و كنترل مرزها بازديد شد و قرار است در آينده نزديك هياتي خارجي از اين مرزها بازديد نمايند.

رئيس پليس مبارزه با مواد دمخدر نيروي انتظامي در ادامه از برگزاري سومين نشست رؤساي پليس مبارزه با مواد مخدر ايران و تركيه خبر داد و گفت:اين نسيت روز دو شنبه شانزدهم فروردين ماه جاري به مدت سه روز در تهران برگزارمي شود.

 

نظر شما