دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۷۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
بابک زرین آهنگساز و رضا یزدانی خواننده در آستانه فرارسیدن جام‌جهانی فوتبال قطر تک آهنگ «ایران صدای نفسامه» را طی روزهای آینده پیش روی مخاطبان قرار می‌دهند.
رضا یزدانی به استقبال جام‌جهانی رفت/ شنیدن «ایران صدای نفسامه»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هن، پروژه تولید ترانه مردمی «ایران صدای نفسامه» برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توسط بخش خصوصی به پایان رسید.

خبرگزاری مهرافزود: این آهنگ که مراحل تولید آن از اواخر تیرماه آغاز شد با صدای رضا یزدانی، موسیقی بابک زرین، ترانه مهدی ایوبی، و تنظیم «بهتاش زرین» به زودی منتشر خواهد شد.

به گفته دست‌اندرکاران پروژه ترانه «ایران صدای نفسامه» برای تیم ملی در جام جهانی پیش رو از نظر موسیقی و ترانه، فضای متفاوتی نسبت به کارهای گذشته رضا یزدانی و بابک زرین دارد. ضمن اینکه آهنگ نسبت به سایر قطعات رسمی تیم ملی ایران در جام‌های جهانی قبلی هم از نظر محتوای کلام و فرم موسیقی، تفاوت‌های زیادی دارد.

این اثر موسیقایی از نظر فرم و محتوا ضمن حفظ المان‌های حماسی و متناسب با فضای فوتبال جام جهانی، با در نظر گرفتن سلایق نسل جوان و نوجوان تهیه شده است.

تولید آهنگ تیم ملی با صدای رضا یزدانی و موسیقی بابک زرین بیش از سه ماه زمان برد و ضبط آن در فصل تابستان انجام شده بود. به گفته دست‌اندرکاران پروژه، این آهنگ به سفارش فدراسیون فوتبال آماده نشده و با حمایت و بودجه بخش خصوصی و صرفاً برای حمایت از تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و برای هواداران آماده شده است.

رضا یزدانی در حالی برای تیم ملی خوانده که سابقه اجرای آثاری مانند ترانه «وطن یعنی» برای جام جهانی ۲۰۱۶ برزیل و ترانه «پرچم» سرود رسمی کاروان المپیک ایران در رقابت‌های اینچه اون کره جنوبی را دارد
نظر شما