دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۲۸۰۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
کتابخانه 15 خرداد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف آشنایی مخاطبان با کتاب‌های مفید و جذاب، نشست معرفی و نقد کتاب قند و نمک نوشته مرحوم جعفر شهری را برگزار می‌کند.

هفته کتاب با طعم قند و نمک در کتابخانه 15 خردادبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کوروس احمدی مدیر کتابخانه 15 خرداد با اعلام این خبر گفت: مرحوم استاد جعفر شهری از پژوهشگران و تهران شناسان برجسته‌ای ‌است که تالیفات متعددی درباره تاریخ، فرهنگ و آداب و سنن پایخت دارد که شاخص‌ترین آنها مجموعه 5 جلدی طهران قدیم و مجموعه 6 جلدی تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم است. کتاب قند و نمک نیز مجموعه‌ای از اصطلاحات اصیل تهرانی با توضیحات و پیشینه است که به عنوان یک کتاب مفید و خواندنی در قالب نشستی با عنوان "کتابان" در کتابخانه 15 مرداد معرفی و نقد و بررسی می‌شود.

وی افزود: در این برنامه که 25 آبان ساعت 10 صبح با حضور دانشجویان و سایر علاقمندان برگزار می‌شود ضمن معرفی استاد جعفری و آثار او به مخاطبان، به طور خاص به بازخوانی و بررسی کتاب قند و نمک خواهیم پرداخت.

احمدی که خود نویسنده و پژوهشگر ادبی و صاحب چهار مجموعه شعر است، درباره برگزاری نشست ادبی حکایتخانه نیز اظهار داشت: روز 29 آبان از ساعت 10 تا 12 با حضور عموم علاقمندان به شاهکارهای منظوم ادب پارسی، سیری در گلستان سعدی خواهیم داشت.

مدیر کتابخانه 15 خرداد برپایی نمایشگاه کتاب و ایستگاه مطالعه و هم‌چنین ثبت نام رایگان یکساله را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.

کتابخانه 15 خرداد در منطقه 18 به نشانی بلوارمعلم، خیابان تختی، خیابان تولیددارو، بوستان ۱۵ خرداد همه روزه میزبان علاقمندان است.

نظر شما