يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۲
رئيس جمهور در نشست شب گذشته دولت و مجلس از سه نماينده منتقد افزايش درامدهاي دولت از محل هدفمند کردن يارانه‎ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاين، ريشه اختلافات يارانه‎اي احمدي‎نژاد با مصباحي مقدم، نادران و توکلي به مذاکرات کميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي با دولت درباره لايحه هدفمند کردن يارانه‎ها برمي‎گردد. در آن جلسات نادران و توکلي مخالف تشکيل صندوق هدفمندکردن يارانه‎ها و مواردي از اين دست بودند اما مصباحي‌مقدم موضعي به تندي اين دو نداشت. نهايتا هم با پادرمياني‎هاي او که رياست کميسيون ويژه را بر عهده داشت، قائله ختم شد و اين قانون مصوب گرديد.
اما درخواست افزايش درآمد دولت از محل هدفمند کردن يارانه‎ها که در قالب ارائه لايحه بودجه 89 مطرح شد، موضع مصباحي مقدم را به نادران و توکلي نزديکتر کرد. اين سه نماينده در جلسه غيرعلني مجلس با حضور رئيس جمهور به مخالفت جدي با درآمد 40 هزار ميليارد توماني دولت پرداختند و سخنانشان مانع از تصويب اين مساله شد.
احمدي‎نژاد هم در آخرين سخنان خود در سال 88 بي‎آنکه نامي از آنها ببرد، استدلال‏هاي آنها را بي اساس خواند و گفت که اصلا آنها اقتصاددان نيستند و معلوم نيست از کجا مدرک گرفته‌اند.
اين سخنان وي به بيانيه مشترک اين سه نماينده ختم شد که خواستار مناظره‎اي با رئيس جمهور شدند. نادران هم اظهارات احمدي‎نزاد را يک شوخي خواند و مصباحي‎مقدم هم در گفت‎وگويي با خبرآنلاين به تشريح مدارک اقتصادي و سوابق تدريسش در اين زمينه پرداخت و گفت که مشاوران احمدي‎نژاد از شاگردان او بوده‎اند.
رئيس جمهور هم شب گذشته باز به اين مساله پرداخت و از مواضع اين سه نفر انتقاد کرد و گفت که حرف‌هاي آنها هيچ پاسخي نداشته است.
به گفته سيدجلال يحيي زاده رئيس جمهور گفته است: «ما با کسي دعوا و نزاع نداريم که درخواست مناظره کرده‌اند». اما اين نماينده معتقد بود که لحن سخنان احمدي‎نژاد نشان مي‌داد که اختلاف نظرشان با اين نمايندگان شديدتر از حد معمول است و به نزاع نزديک‌تر است.
وي  يادآور شد که در ابتداي اين جلسه ايرج نديمي مشاور پارلماني رئيس‌جمهور از نمايندگان خواسته بود تا در اين جلسه هيچ سخنراني‌اي نداشته باشند و تنها به بيان تبريک عيد و ارائه نامه‌هاي شخصي‌شان به رئيس‌جمهور بپردازند.
اين نماينده اصولگرا سخنان ميرتاج‌الديني را ذکر مصيبتي در مورد هدفمندسازي يارانه‌ها و توقع رئيس‌جمهور از مجلس دانست و به ايلنا گفت: اگرچه ايشان مبلغ مورد تقاضاي دولت براي کسب درآمد از هدفمند کردن يارانه‌ها را اعلام نکردند اما به نظر مي‌رسد که بار ديگر بر تقاضاي درآمد 40 هزار ميليارد توماني دولت اصرار کند

نظر شما