دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۲۸۶۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
زندمقدم پژوهشگر و نویسنده پیشکسوت دار فانی را وداع گفت
محمود زندمقدم نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت درگذشتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمود زندمقدم نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت، در ۸۴ سالگی از دنیا رفت.

ایسنا افزود: زندمقدم دوشنبه، ۱۴ آذرماه بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت. پیکر این نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت چهارشنبه، شانزدهم آذرماه، ساعت ۱۰ صبح در قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

محمود زندمقدم متولد سال ۱۳۱۷، دوره لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه تهران گذراند و مدرک دکتری در رشته برنامه‌ریزی منطقه‌ای را از دانشگاه دورهام انگلیس اخذ کرد.

وی دکترای  خود را در رشته برنامه‌ریزی منطقه‌ای از انگلیس اخذ کرد، وی سپس سفرهای پژوهشی خود را  به بلوچستان از ۱۳۴۲ آغاز کرد و در سمت رئیس دفتر برنامه‌ و بودجه در زاهدان و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های خلیج فارس و دریای عمان خدمت کرد.

زندمقدم  سال‌های زندگی را با هزینه‌ شخصی در سفر به  بلوچستان گذراند. در فراز و فرودهای این سفرها بود که آثار پژوهشی خود را درباره سیستان و بلوچستان عرضه نمود که می توان به مجموعه هفت جلدی حکایت بلوچ،از سرزمین بی‌پرنده تا قلعه،کره خر و نوردبون، آدم‌های سه قران و صناری و قلعه اشاره کرد.



نظر شما