شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۸۶۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
پاتوق کتاب فرهنگسرای خاوران به صورت هفتگی یکشنبه‌ها، با حضور علاقه‌مندان به کتاب برگزار می‌شود. این محفل کتاب فرصتی برای مخاطبان به ویژه کودکان نوجوانان علاقه‌مند به حوزه کتاب و کتابخوانی است تا دغدغه‌های خود را مطرح کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پاتوق کتاب در فرهنگسرای خاوران در فصل تابستان و پاییز فعالیت خود را با هدف آشنایی مخاطبان با نویسندگان کتاب کودک و نوجوان آغاز کرد. در این محفل کتاب؛ نویسندگان با مخاطبان خود درباره انتخاب کتاب خوب، اینکه چطور نویسنده شدن، دغدغه هایشان در مورد کتاب نوشتن و ... به گپ و گفت با مخاطبان کودکان و نوجوان و والدین آنها پرداختند.
تا کنون این پاتوق میزبان نویسندگانی همچون مصطفی رحماندوست، محمدرضا شمس، احمد ابوالفتحی، الهام فلاح، مالک شجاعی‌جشوقانی، حمید سلیمی محمود برآبادی، پانتا خرسندی، مریم عزیزی، محمود پروهاب، اسماعیل باستانی و... بوده است.

در ادامه برگزاری پاتوق کتاب در فرهنگسرای خاوران فردا 20 آذر ماه ساعت 15 این محفل با حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، اعضای کتابخانه کودک و والدین آنها در ساختمان مرکزی فرهنگسرای خاوران طبقه اول برگزاری می شود.

تریبون پاتوق کتاب این هفته در دستان خود کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد و از آنها خواسته می شود تا دغدغه هایشان را درباره کتاب و کتابخوانی توضیح دهند. کودکان علاقمند به کتاب و کتابخوانی  در این جلسه  پاتوق کتاب می توانند از نحوه انتخاب کتاب خوب، میزان مطالعه و اینکه بیشتر چه داستان هایی را مطالعه می کنند، تا چه اندازه با نویسندگان حوزه کودک آشنایی دارند به بیان خاطرات خود بپردازند، والدین هم می‌توانند در این جلسه فرزندان خود را همراهی کنند و تجربیات خود را در زمینه تقویت افزایش میل به کتابخوانی در فرزندانشان با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

 همچنین زهرا طاهری نویسنده کتاب «یک قطره پندانه» چاپ 1400  که از اعضای فعال کتابخانه فرهنگسرای خاوران است قرار است در برگزاری پاتوق کتاب فرهنگسرای خاوران حضور داشته باشد و تجربیات خود را با والدین و کودکان به اشتراک بگذارد.

خانواده‌ها می توانند فردا 20 آبانماه به همراه فرزندانشان در این پاتوق حضور یابند، حضور فرزندان به همراه والدینشان درمحافل ادبی میتواند موجب افزایش انگیزه فرزندان به حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.  قرار گرفتن کودکان و نوجوانان در کنار یکدیگر و مشاهده همسالان خود که در این حوزه از فعالیت بیشتری برخورداند خود انگیزه‌ای مضاعف برای آنها ایجاد می کند تا فعالیت یگدیگر را رصد ومقلد یکدیگر باشند.
علاقه‌مندان برای حضور در برنامه ساعت 15 به فرهنگسرای خاوران ساختمان مرکزی طبقه اول معاونت آفرینش و اجرا  مراجعه کنند .
نظر شما