يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۲۹۱۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
مراسم تشییع یکی از شهدای گمنام در منطقه 10 تهران با حضور مردم و شهردار تهران برگزار شد.
تشییع یک شهید گمنام در منطقه 10/ زاکانی: حاج قاسم در تبعیت از امام و ولی جامعه پیشتاز بودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس ظهر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری با حضور مردم در بوستان نورالزهرا(س) منطقه ۱۰ برگار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران،علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم اظهار کرد: این شهید در سن ۱۸ سالگی (سال ۱۳۶۲) در عملیات والفجر ۱، همه وجود خودش را در آن شرایط سخت فکه، وقف میهن و اسلام کرده است. شهدا رفتند تا اسلام ناب محمدی، اسلام مظلومان و اسلام پابرهنگان در ایران استوار بماند و مقدمه ظهور در سراسر جهان برقرار شود.

وی گفت: شهدا رفتند تا ایران به عنوان کانون فریادگر حق و عدالت طلبی در غرب آسیا و سراسر جهان بدرخشد. آن چیزی که بدخواهان در این ایام خواستند این بود تا با توطئه‌ و وحشی گری بی نظیری که از خود برجای گذاشتند، پیام بازگشت مردم از اصل انقلاب را به دروغ به جهانیان صادر کنند و پیام ضرورت تجزیه ایران را به زبان بیاورند.

شهردار تهران با بیان اینکه برخلاف این کردار، شهدا رفتند تا اسلام برپا داشته شود و ایران بماند و بر قله‌های تاریک جهان بدرخشد، افزود: پیام شهیدان ما، تبعیت از امام جامعه است؛ امام هر آن چیزی که می‌خواهد برای سعادت ملت و سرافرازی ایران عزیز و اسلام بزرگ است. لذا هر کجا به تبعیت از امام و ولی جامعه قد برافراشتیم توفیق و موفقیت‌های مکرری را کسب کردیم.

زاکانی با اشاره به شهید حاج قاسم، گفت: حاج قاسم که در تبعیت از امام و ولی جامعه پیشتاز بود، در خدمت به مردم ممتاز محسوب می‌شد. او برای خدمت منت می‌کشید و برای نوکری مردم التماس می‌کرد. حرکت در مسیر اسلام و تحقق اهداف نورانی او، حرکت در مسیر اعتلای ایران و تبعیت از امام جامعه است.

شهردار تهران در ادامه تأکید کرد: به لطف الهی در گذر از مشکلات، موفق خواهیم بود و با همت دولت انقلابی و تلاش همگان از این گردنه هم عبور خواهیم کرد و به قله افتخار خواهیم رسید. یادمان باشد که به دنبال آرمان‌های شهدا باشیم. حاج قاسم به ما یاد داد که می‌شود انقلابی بود، انقلابی ماند و افتخار جامعه بشری شد.

زاکانی ضمن اشاره به راه پیمایی عظیم مردم در نهم دی ۱۳۸۸ گفت: نهم دی در سال ۱۳۸۸ آبی بر آتش فتنه‌ها و ویرانگر خانه‌های سست دشمنان بود.

نظر شما