يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۲۹۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
به منظور توسعه و تعميق نظام سلامت در جامعه و ارتقاي سطح آگاهي و بهداشت خانواده‌ها، برنامه‌هاي هفته سلامت در پايگاه‌ها و خانه‌هاي سلامت شمال تهران اجرا مي‌شود.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک ، مهندس حميدرضا بتو معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يک با بيان اين مطلب که 18 تا 24 فروردين ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاري شده است ، افزود: با همکاري سازمان‌هاي مرتبط با موضوع سلامت ، نيروهاي سلامت يار و همچنين اداراتي از جمله سازمان ورزش ، بازيافت، آتش‌نشاني و... ، 11 پايگاه در خانه‌هاي سلامت و 21 غرفه در محلات بيست وشش گانه منطقه به ارائه خدمات پزشکي و برنامه‌هاي متنوع با موضوع سلامت به شهروندان مي‌پردازد .


وي گفت: انجام مشاوره هاي پزشکي و چکاب‌هاي رايگان قند و فشار خون، شنوايي و بينايي سنجي مامايي، تغذيه ، روانشناسي ، ورزشي ،تندرستي و... از برنامه‌هاي هفته سلامت منطقه است .

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يک خاطر نشان کرد: غرفه هاي سلامت با مشارکت تشکل هاي غير دولتي در محلات بر پا مي شود که 15 غرفه در موزه طبيعت و حيات وحش دارآباد، 3 غرفه در ناحيه شش و 3 غرفه ديگر در بازار شهرک محلاتي و ميدان الف در محله محموديه فعال خواهد شد .

به گفته وي انجام کوه‌پيمايي و پياده‌روي به همراه پاکسازي کوهستان ، کاشت نهال توسط دانش آموزان، برگزاري جشن بادبادک ها، اهداي خون با برپايي چند پايگاه ، آموزش مهارت هاي زندگي از طريق بازي هاي سنتي و قصه براي کودکان، جشنواره کودک و بازي و جشنواره غذاي سالم، مسابقات ورزشي و... از ديگر برنامه هاي تبيين شده در منطقه است .

مهندس بتو برگزاري نشست ها و همايش هاي علمي، توزيع بروشورهاي آموزشي ، در غرفه ها ، بوستان ها ، مدارس و... با موضوعات جامعه ايمن، مضرات مواد مخدر، مبارزه با اعتياد، آموزش بازيافت ، تغذيه سالم و نياز بدن به آهن و... را از ديگر برنامه‌هاي اجرايي معاونت اجتماعي در اين ايام دانست.


نظر شما